Rana stimulacija (Puna verzija)

Forum >> [Beba] >> Nedonoščad



Poruka


dipl.defektolog -> Rana stimulacija (28.6.2012 22:47:29)

Postovani roditelji, ovdje mozete postavljati pitanja o znacaju rane stimulacije djeteta, od samog rodjenja pa sve do navrsene seste godine. Moci cete saznati na sto sve rana stimulacija utice, sta predstavlja za dalji razvoj djeteta, kao i rezultate djece koja su bila pod uticajem rane stimulacije i razliku onih koji nisu. Dobro dosli...




animagical -> RE: RANA STIMULACIJA (28.6.2012 23:04:49)

da li su crtici tipa onih sa baby tv dobri ili losi za bebe? sin ima 9.5 mjeseci i gleda ih svakodnevno po 10-ak minuta, obicno ga time okupiram dok jede...




mamaajna -> RE: RANA STIMULACIJA (28.6.2012 23:13:50)

pozdrav,imam sina koji ima blagi oblik autizma,i curicu na kojoj sam primjenila ovu "ranu stimulaciju".bez crtanih filmova sto vise bavite se djecom jer svako njegovo novo iskustvo stimulise pojavu novih sinapsi u njegovom mozgu,razvoj motorike je bitan i igra,jer djete uci kroz igru.nek dodiruje razne predmete,mislim one koji nisu opasni za njega.groz svoju gresku ce nauciti.sta sam primjetila kod roditelja u parku sto usmjravaju djecu na igru tipa"hajd se sada ljuljaj nemoj u pjesak",pusti ga da ono odluci sta zeli,a i taj famozni pjesak PA PUSTITE DJECU DA SE ISPRLJAJU




animagical -> RE: RANA STIMULACIJA (28.6.2012 23:22:20)

nisam misila u tom smislu, mozda se nisam dobro izrazila. podrzavam radoznalost i istrazivanje, ali kada moram da ga nahranim, ne volim ganjanje po kuci, treba znati kada je vrijeme obroka... e,ali tada ne miruje, i onda pogledamo 10-15 min crtic...kada pojede, prebacim kanal i njega to momentalno vise ne zanima... najvise vremena provodi na podu... koliko crtica je lose za bebu? je li bolje da ne jede ili da ne gleda tv? ovo ne zezam, nego najozbiljnije pitam! u svakom desetljecu roditelji prave neke nove greske, a izbjegavaju greske svojih roditelja... ja npr ne bih dijete stavila u dubak ili hodalicu, ali razmisljam koja je to moja velika greska roditeljstva, a sigurno da imam neku i da ce moje dijete sutra komentarisati,eh kako ste vi meni....nesto...a ja to svojima ne bih nikada...




mamaajna -> RE: RANA STIMULACIJA (28.6.2012 23:32:24)

ma ja sam ovo opcenito pisala,i ja svojoj ponekad pustim crtic kad nemogu da se igram haha.evo sad recimo je konektovana na internet i igra memori,kompjuter joj nije sada interesantan al je laptop in.moja iman je doila i sa sest mjeseci je imala 3 cvrsta obroka sto znaci da je jela kad i mi(naravno izmedzu je dojila koja vocka i to)tako da smo joj stvorili naviku jela za stolom i uvjek je ispred sebe imala svoju posudu s hranom koju je ona ko fol jela a ja sam joj s strane ubacivala u usta.ima vise od godine kako sama koristi kasiku i viljusku,i pije tekucinu iz case.bilo je tu prosipanja na sve strane ali se isplatilo,vjezbom je manje




canim -> RE: RANA STIMULACIJA (29.6.2012 16:04:04)

Kad bi moja jela uz TV ja bi joj non stop palila, kod mene samo jede mlijecne proizvode drugo skoro nista ne dolazi u obzir [sm=smiley13.gif] imali kakva preporuka kako da dijete zavoli hranu ?
Vec godinu dana se trudim da joj uvedem raznovrsne obroke, ali pomaci su minijaturni, rijetko sta drugo pojede.




vjera -> RE: RANA STIMULACIJA (30.6.2012 15:20:07)

Pozzz.moja beba je rođena sa 24. nedelje i samim tim je neurorizicna.Pošto je bila dugo na vještačkom disanju,imala infekciju,pojavile su se ciste na mozgu ili PVL,zadnji UZ mozga je pokazao jednu cistu lijevo u okcipitalnoj zoni.Međutim bebi ,koji je kući 3.mjeseca a u bolnici je bio 102.dana ne pokazuje nikakve znake poremečaja,hvala Bogu.Radimo Vojt i Bobat vježbe,Pedijatar nam je rekao da je prezadovoljan njegovim stanjem ali mama kao mama,stalno strepim da će se nešto iskomplikovati, da ne radimo koliko treba sa njim...pa me zanima pored ovih vježbi ,na koji način mogu bebi stimulisati mozak.Doktorica koja je snimala glavu ,kaže da ga bukvalno moramo bombardovati informacijama kako bi se čelije obnovile .hvala..




dipl.defektolog -> RE: RANA STIMULACIJA (2.7.2012 19:59:15)

Crtici svakako znaju biti edukativni. Naravno tako mala beba ne treba pretjerano dugo da ih gleda. Ispravno postupate ukoliko dozvoljavate Vasoj bebi da ih gleda, kako navodite 10-tak minuta. Bilo bi dobro izbjegavati crtice sa dominirajucim crtama koji asociraju na agresivnost. Mozete na internetu provjeriti dosta crtica koji su namijenjeni kojoj dobi. Djeci je zanimljivo sve sto je ispunjeno vizuelnim i zvucnim stimulansima. Ranu stimulaciju mozete podsticati nakon navrsene 1. godine sa zanimljiv i edukativnim programom: Ucimo brojke i slova sa Hlapicem. POkusajte, jako je interesantno :-)




dipl.defektolog -> RE: RANA STIMULACIJA (2.7.2012 20:08:56)

Postovana VJERA, odlicno je sto citam da radite po Bobath i Vojta metodi. Kada roditelj provodi dalje kuci pokazane vjezbice, rezultati su uvijek tu. Iz Vaseg pitanja, nisam shvatila koliko je beba sada stara, kako bih Vam dala savjete za dodatne vjezbe stimulacije koje mozete raditi kuci sa svojom bebom. Molim Vas da se ponovo javite i navedete godinu i mjesec rodjenja bebice jer puno toga ima sto je jako zanimljivo za rad :-)




Malenaoduvijek -> RE: RANA STIMULACIJA (2.7.2012 20:48:59)

Mozete li nam dati info kako doci do ovog crtica,ima li ga u slobodnoj prodaji ili ga mozemo nabaviti na drugi nacin....

Hvala

A sta vi inace preporucujete od igara za djecaka od 2 i po godine koji je inace jako aktivan i za jednog od 3 i po




dipl.defektolog -> RE: RANA STIMULACIJA (2.7.2012 21:18:18)

Program je namijenjen djeci od 3-8 godina i pomaže im pri učenju slova i brojki. Sadrži igre i vježbe koje uključuju prepoznavanje slova i brojki, prepoznavanje boja i geometrijskih oblika, odnose među predmetima i suprotne pojmove, brojanje i jednostavne računske operacije, slaganje slova u riječi i sl. Većinu igara može se igrati u lakšoj ili težoj varijanti, a neke mogu igrati jedan ili dva igrača.

Cijena: kn 149.00
Ukoliko imate privatni mail, mozete napisati pa cu Vam poslati kao prilog.
Cesto zaboravimo, koliko smo kao mali voljeli da provodimo vrijeme igrajuci se. Nikada za igru nismo bili umorni. Danas ponekada kazemo za djecu da su previse aktivna, a oni imaju toliko energije i potrebu da je ispolje. Za djecu predskolske dobi najbolju stimulaciju daju pokretne motoricke igra. Centar za finu motoriku zauzima veliki dio nasega mozga, zatim centar za govor, akomodaciju oka, grubu motoriku. Kada dijete nema dovoljno poretnioh i govornih igara, to se lako moze odraziti na razvoj njegove grube motorike, koja je usko vezana za govorni razvoj. Naravno da Vam mogu preporuciti igre potrebne za dob Vasih djecaka, ali najprije bih Vas zamolila da pogledate na you tube klip: Igre koje stete razvoju djeteta, dr. Ranko Rajevic, nakon toga se ponovo javite i dat cu Vam dosta savjeta za igru sa Vasim malisanima :-)




Malenaoduvijek -> RE: RANA STIMULACIJA (2.7.2012 22:16:34)

Hvala puno.saljem vam pp




dipl.defektolog -> RE: RANA STIMULACIJA (3.7.2012 7:38:10)

JESTE LI ZNALI…   Djeca se rađaju sa 100 do 200 bilijuna stanica u mozgu.   Učestalost  cerebralne paralize se gotovo ne mijenja od devedesetih godina, a broj djece s različitim teškoćama učenja se povećava. Oko 10% novorođene djece odnosi se na neurorizičnu skupinu djece   Pravovremeni terapijski postupci su učinkovitiji i isplativiji, negoli terapijski postupci koji se poduzimaju u školskoj dobi - u trenutku kad se teškoće nagomilaju.   Novorođenče je 3/4 svoje budnosti usmjereno na majčino lice.   Od skupine djece koja dolaze na stručnu procjenu u dobi od tri i pol godine, čak polovica njih (44%) još ne govori.   Na našim područjima roditelji sve ranije uočavaju teškoće u razvoju djeteta (u prosjeku oko 30 mjeseci), ali tek potom slijedi potraga za stručnom pomoći koja postaje višemjesečna ili višegodišnja.   Upotreba geste kod djece koja kasne u jezično-govornome razvoju potiče i motivira 'progovaranje'.     Prema iskustvima naših roditelja prvi razgovor s liječnikom o djetetovoj dijagnozi obično traje između jedne i dvije minute.




dipl.defektolog -> RE: RANA STIMULACIJA (3.7.2012 8:08:07)

Dragi roditelji!     Igrajte se sa svojom djecom jer igra ima izuzetnu važnost u razvoju djeteta i to od prvog dana njegovog života. Sonja Lulić, prof. logoped je na temelju studija literature priredila znanstvenu argumentaciju o važnosti igre, za svaki slučaj da vam netko prigovori da gubite vrijeme.
Igranje s djetetom je najbolja investicija za njegovu budućnost. Stvara bliskost, donosi sreću i zadovoljstvo te razvija djetetove sposobnosti.
Zato se igrajte...igrajte...igrajte...

Dijete je socijalno biće koje već u prvim danima života započinje interakciju sa svojom okolinom i tako razvija socijalne vještine. Igra se odražava u velikom broju djetetovih socijalnih vještina. Svoju prvu igru dijete započinje s majkom i taj izbor nije slučajan. Majka je osjetljiva na djetetove signale i bez većih napora uspostavlja interakciju  s djetetom. Prilikom stupanja u interakciju majka prilagođava svoje ponašanje mogućnostima djeteta, a time ona uspostavlja socioemotivnu vezanost koja je važna za djetetov cjelokupni razvoj te uspostavljanje emocionalnih veza s ostalim osobama iz njegove okoline.
U igri dijete spontano vježba i razvija svoje kognitivne, emotivne, motoričke, socijalne, komunikacijske i jezične sposobnosti. U najranijem djetinjstvu upravo igra s roditeljima potiče sveukupni razvoj.
Kod dojenčadi i sasvim male djece igra je spontana aktivnost koja ih ispunja zadovoljstvom i njome ispunjavaju najveći dio svog stanja budnosti. Igru je pri tom teško odijeliti od istraživačkog ponašanja (npr. manipulacija zvečkom ili guranje zvečke u usta) te možemo smatrati da je igra dio istraživačkog ponašanja i da je istraživačko ponašanje oblik igre. Dobar primjer je i dojenčetovo istraživanje, odnosno, igranje govornim organima koje zovemo vokalna igra.  

IGRA I KOGNITIVNI RAZVOJ

Povezanost igre i kognitivnog razvoja ima status dobro zasnovane znanstvene činjenice.
Naglašava se kako dijete kroz kontinuiranu igru usavršava svoja iskustva i kako u svojoj osnovi igra pretvaranja omogućuje najintenzivnije i najučinkovitije učenje u cijelom životu. Proces istraživanja i upoznavanja koji prethodi igri s novim predmetom, novim i nepoznatim događajima i ljudima očito su povezani s učenjem – radi se o razvoju novih koncepata o stvarnom svijetu. Kada se predmeti koriste na nov način potiče se stvaranje novih veza i djetetova sposobnost fleksibilnijeg i inovativnijeg mišljenja raste.  Igra može facilitirati i ono što nazivamo kreativnost i divergentno mišljenje. Iako ne možemo reći da igra uzrokuje bolje rješavanje problema, činjenica je da su djeca koja pokazuju imaginativno ponašanje bolja u zadacima rješavanja problema. Rezultati istraživanja dokazuju i povezanost boljih rezultata na testovima inteligencije i vremena provedenog u igri.
Ono što je, čini se, u podlozi svega jest činjenica da igra pojačava neuralne veze te tako facilitira razvoj mozga – to je najednostavniji način na koji djeca vježbaju vještine koje će im kasnije trebati.
     
IGRA I JEZIČNI RAZVOJ

Da bi djeca razvila jezične sposobnosti moraju taj isti jezik koristiti. Rezultati govore o tome da su djeca od 2. do 6. godine fascinirana jezikom i da su osjetljiva na igru s novo-otkrivenim riječima. Za razliku od odraslih koji su zasićeni zvukovima i metaforičkom prirodom svakodnevnog jezika, djeca vide oblike riječi i figurativne karakteristike jezika kao izvor užitka. Važno je znati da  su neke od prvih jezičnih grešaka rezultat dječje igre s produktivnim lingvističkim pravilima za oblikovanje riječi (npr. „Idemo na nogometalište!“). Slogovne forme i prozodijski elementi kao što su intonacija i naglasak osiguravaju materijal za ranu jezičnu igru. Varijacije u izgovoru, šaptanje i nazalizacija izvor su zabave djeci. Istraživanja su pokazala da su kombinatorička igra i jezični razvoj u međusobnoj korelaciji. Ako dijete ranije uđe u fazu kombinatoričke igre, obično i ranije progovo.
Djetetovo usvajanje jezika je optimalno ako roditelji adekvatno potiču svoje dijete. Ako  i roditelji i dijete  uživaju u igri i međusobnoj interakciji te ako majka djetetu posvećuje svoju punu pažnju i ne pokazuje znakove pritiska i opterećenja, tada potiče dijete primjereno njegovom razvojnom stupnju i potrebama.

IGRA I SOCIJALNI RAZVOJ  
Kroz igru djeca usvajaju i usavršavaju niz verbalnih i neverbalnih komunikacijskih vještina, kao i vještine suradnje, koje će im trebati tijekom života. Posebno je važna simbolička igra koja se javlja krajem druge godine i u kojoj djeca pokazuju nastanak simboličkih sposobnosti. Tada djeca postaju sposobna da predmetima pripisuju zamišljena obilježja pa tako komad papira može poslužiti kao pokrivač za lutku, a komadići papira kao hrana.
Kritični trenutak u razvoju simboličke igre jest djetetova sposobnost da se igra s drugom djecom i usklađuje svoju ulogu s drugim ulogama u igri. Socijalna i kolektivna igra zahtijeva adekvatnu preradu vlastitog iskustva, razumljivu za suigrača. U toj transformaciji dijete angažira kompleksnije mišljenje, jer se privatni simboli u grupnoj igri prevode i prilagođavaju zajedničkim, a uloge se koordiniraju.
Igra je prirodan način djetetova učenja  te još i danas vrijedi izjava Marie Montessori: “Igra je djetetov rad!“ . Dijete lakše uči putem igre jer je više motivirano za nju, stoga ona i ima puno snažnije odgojne učinke od svih metoda i strategija kojima se koristimo u odgoju, ali i u obrazovanju djece.  




palachinken -> RE: RANA STIMULACIJA (3.7.2012 8:13:41)

Hvala Vam na vremenu koje izdvajate da nam postirate sve ove informacije!




dipl.defektolog -> RE: RANA STIMULACIJA (3.7.2012 8:33:30)

Mi smo tu zbog nasih malisana i naravno vas, dragocjenih roditelja koji brinu o njihovom zdravlju. Svako pitanje je dobro doslo. Mi vama dajemo savjete, a takodje puno toga naucimo i od vas dragi roditeljji, zato nemojte se ustrucavati pisati ili pitati. [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




vjera -> RE: RANA STIMULACIJA (3.7.2012 15:14:35)

Pozz..beba se rodila 19 .12.2011.sa 750 grama,kući je izašla na termin tj.30.03.kući je tri mjeseca,jedna sasvim zdrava bebara ali zbog toga što je dugo bio na vještačkom disanju i što je mozak trpio,preventivno radimo vježbe ali ja mislim da mu mogu pružiti još više pa me zato i zanimaju igre za stimulaciju ,koje bi ja pravilno odradila.Beba se spontano podiže da sjedi ,pa ne znam da li je trebam pustiti (čitala sam da ako beba sama to radi da je treba pustiti a nisam sigurna je li to rano.Uostalom ja inače imam problem gdje da svrstam bebu,ne mogu reči da ima 6.mjeseci,jer je on jedna mala mrvica a fizijatri ga upravo tako računaju a on se zapravo 83. dana borio da preživi,tek je počeo napredovati na postintezivnoj a kući je izašao sa 1930. a sada ima blizu 5 kg.Dok ga pedijatar,neuropedijatar računaju od termina.Hvala vam na vremenu i trudu koje ste posvetili zbog naših dragih bebara..




dipl.defektolog -> RE: RANA STIMULACIJA (3.7.2012 15:41:32)

Inace, u pravilu, trebalo bi da se oduzme vrijeme ukoliko je beba rodjena prije vremena. Ako je beba rodjena sa 6,5 mjeseci a ne na vrijeme, odnosno sa 9, uvijek se da malo vremena da bebica stigne ono sto bebe njene dobi vec rade. Da budem jasnije, ukoliko beba rodjena na vrijeme sjedi cvrsto sa 8 mjeseci, bebica koja je rodjena sa 6,5 mjeseci prosjedit ce 10 mjeseci. Normalno je da je jako bitan razvoj prenatalni - prijerodjenja, od 6. do 9. mjeseca.
Ukoliko se beba vec sama podize u sjedeci polozaj, slobodno je pustitie da to radi. Organizam reaguje tako jer spreman je za razvoj sjedenje. Gresku biste napravili ukoliko bebicu podjete oslanjati na noge a jos uvijek nije dovoljno ucvrstila sjedenje. Na taj nacin kod bebe nisu trbusni misici dovoljno ojacali kako bi kicmeni stub drzali u pravilnom polozaju. Tezina dok beba pokusava stajati na nogama prevelika je, tako da moze doci do iskrivljenja kicmenog stuba, a naravno moze se odraziti lose i na kukove. Znaci, potrebno je pratiti redosljed razvoja: podizanje gleavice od podloge, pracenje glave za trupom dok bebu podizemo za rucice, faza prevrtanja sa ledja na trbuh i obrnuto, pokusaji podizanja u sjedeci polozaj, sjedenje, faza puzanja, iskoraka i hodanje. Ovo bi otprilike bile neke od faza razvoja.




dipl.defektolog -> RE: RANA STIMULACIJA (3.7.2012 15:56:32)

Naravno, nisam zaboravila da odgovorim na Vase pitanje o dodatnim simulacijama za vasu bebicu.
Bebe jako vole masaze, prilikom svakog presvlacenja mozete je malo izmasirati. Kompletno tijelo, mozete ici dijagonalno, od desne noge ka lijevoj ruci i obrnuto. To se naziva cefalokaudalni pravac razvoja. Poznato Vam je sigurno da ukoliko smo desnjak, centar za pisanje nam se nalazi na lijevoj strani i obrnuto. Takodje, kada hodamo uvijek je redosljed desna ruka, lijeva noga i obratno. Zbog toga je taj nacin masaze jako dobar.
Razlicit materijal i predmeti koji Vam se nalaze u stanu jako dobro ce doci za podsticanje rane stimulacije.
Pripremite u jednu zdjelu manje igrackice i materijale koje cu Vam navesti:
spuzvica za sdje, gumena zica za sudje, njeni plisani medo ili neka druga njezna igracka, cetka, i slicno.
Objasnit cu Vam i zasto ove stvari. Bebica dok lezi kako se razvija i raste, tako i njeni centri u mozgu se razvijaju. Zasto ne pospjesiti te faze razvoja. Mi dok hodamo po plocicama, zatim parketu, tepihu, travi, vodi, ne razmislljamo o tome koliko mi taktilnih podrazaja vrsimo i inervisemo stopalo. Ne registrujemo mi stvari po kojima hodamo-gazimo, ali nas mozak to itekako percipira,
Kada djecije stopalo dodirnete mekom stranom spuzvice, zatim onom malo grubljom, uzmete malog njeznog plisanog medu, pa malo preko nogu, stopala, ruku prenosite, nakon toga uzmete gumenu mekanu zicu za sudje. Vi djetetovom mozgu konstntno saljete razlicite stimulacije. Sada njezno, pa grubo, pa hrapavo, pa mokro...i slicno. Ovo je jako jednostavno a odlicno za stimulaciju. Pracenje predmeta pogledom, odlicno je. Vasa beba dok ima 5 mjeseci mozda nece prihvatiti ponudjenu igracku, ali Vi joj mozete naci nesto sto je velicine njene sake i zajedno sa njom to drzati kratko u ruci pa zajedno sa bebinom rukom prebaciti u drugu. Djeciji mozak nakon visestopnog ponavljanja usvojit ce drzanje predmeta u ruci, a ubrzo i prebacivanje igracke iz jedne u drugu ruku. Vi bebi pomazete da to usvoji, ujedno vjezbate koordinaciju oko-ruka koja ce jako biti bitna poslije. Ovdje nema potrebe za forsiranjem, jer koliko vidim nema beba nekih poteskoca, nego samo potrebu za dodatnom preventivnom stimulacijom. Takodje mozete u jednu malo vecu zdjelu nasuti rizu, grah, psenicu, zito ili nesto drugo sto je tako bobicasto. Bebicu dok drzite u rukama stavite je u tu, recimo plasticnu zdjelu u kojoj se nalazi 4-5 kg psenice, polako posipate po bebinim nozicama i na taj nacin vrsite stimulaciju. Poslije dok bude malo veca beba, moci cete je posjesti u tu zdjelu i da takodje vrsi stimulaciju ruku, skrijete lopticu pa je pronadjete. Vidjet cete, i bebice to pokusavju. Buditeoprezni,pokusavaju da sve tave u usta, pa mora Vam biti pod stalnim nadzorom dok je sa ovim materijalima. Stimulacija vodom odlicna je u ove tople dane. Jos cu Vam ideja dati, a vidjet cete, da sve sto budete koristili, zapravo stoji u Vasrm ormaru i sada cete to moci primjenjivati. Slobodno dalje pitajte sto Vas zanima...Ugodni pocetci sa stranim materijalima za bebicu [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/duda.gif[/image]




vjera -> RE: RANA STIMULACIJA (3.7.2012 16:07:34)

Super,upravo mi je trebalo par ideja,kako da se igramo a i radim nešto dobro za svoju bebu,hvala vam[sm=bravo.gi




dipl.defektolog -> RE: Rana stimulacija (3.7.2012 16:14:24)

Kada pokusate stimulacije koje sam navela, slobodno se javite za jos ideja. Polako ali sigurno cemo pratiti Vasu bebicu i pomoci joj u stimulaciji, tako da ce na kraju stici svoje vrsnjake [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




dipl.defektolog -> RE: Rana stimulacija (19.7.2012 14:03:52)

VRTIMO SE DA SE RAZVIJA MOZAK



Kad vide dijete kako sjedi u fotelji, ljulja se i lupa glavom o naslon, jer mu je dosadno, mnogi će roditelji to pokušati spriječiti. Misle da to nije u redu, a zapravo dijete tada zamišlja nevidljivu liniju i odbija se da bi je doseglo. Kad mu dosadi, pomakne liniju i počne udarati još jače. U tom trenu aktivni su svi mišići od prstiju na nogama do vratnih mišića. Tu kontrolu radi mozak i to je dodatna stimulacija. Isto je kad se dijete vrti dok ne padne pa se smije. A roditelji mu to ne daju. Neki čak misle da će poremetiti nešto u mozgu kad se puno vrti u jednu stranu pa ga oni odvrte na drugu. To je greška. Rotacija oko svoje osi je među najkompliciranijim pokretima u prostoru i dijete instinktivno radi ono što mu je potrebno. Dijete tim radnjama razvija svoje sinapse (osnovne neuronske veze), jer upravo razdoblje do sedme godine života vrijeme je najintenzivnijeg razvoja mozga. Ako u tom razdoblju dijete nema te igre, razvit će manji broj sinapsi (dokazano je da od broja neuronskih veza ovisi ukupna inteligencija) u pojedinim regijama mozga, što će se pokazati kao problem kad krene u školu. Zato djeci treba široka stimulacija, a to je najbolje kroz dječje igre trčanja, preskakanja, provlačenja, kroz boravak u prirodi... Riječi su to autora programa NTC sustav učenja dr. Ranka Rajovića, člana Upravnog odbora Mensa International i predsjednika Mensina svjetskog Odbora za darovitu djecu. Upravo njegov NTC sustav učenja, koji se provodi već u 12 zemalja u Europi, pod okriljem hrvatske Mense, pred dva mjeseca počeo se primjenjivati u nekoliko vrtićkih skupina u dubrovačkim dječjim vrtićima. Odgovornost za intelektualni razvoj djeteta, smatra ovaj stručnjak, prvenstveno je na roditeljima. Dijete se vrti, ne damo mu, skače po krevetu, opet mu ne damo. Onda mu kupujemo TV u sobu i opet činimo grešku. Danas mališani sve češće i duže vrijeme provode pred TV-om, kompjutorom, igrajući videoigrice. Dijete koje sjedi u fotelji, tri, četiri sata dnevno gleda TV i ništa ne radi, jednostavno ne daje dovoljno stimulacije svom mozgu, jer to nije fi ziološka aktivnost. Problem se pojavi u osmoj, devetoj godini, a tada je kasno pomoći.
- A sve češće djeca imaju razvojne probleme za koje nema pomoći kad se otkriju, prvenstveno disleksija, disgrafi ja, poremećaj govora, koncentracija. Puno je lakše, umjesto liječiti ih, na vrijeme pravilnim aktivnostima spriječiti nastanak tih poremećaja Pitali su me mnogi učitelji kako je moguće da je dijete razvilo disleksiju s pet godina, a još ne zna čitati. On je razvio sve predispozicije za disleksiju koja će se pokazati kasnije kada počne čitati duže, od 10 do 15 minuta, a to je negdje u devetoj godini života – objašnjava. Istraživanja su pokazala da u gotovo svim oblicima poremećaja pažnje i problema s koncentracijom postoji problem s akomodacijom oka. Taj se fi ziološki proces razvija brzim pokretima oka, praćenjem predmeta, trčanjem. Igre loptom pogoduju njegovu razvoju, dok se gledanjem u ekran taj razvoj zapostavlja.




dipl.defektolog -> RE: Rana stimulacija (20.7.2012 13:28:35)

Razvoj djeteta

Šta sve roditelji očekuju od ranog razvoja djeteta ?
Čim dijete malo poraste, stane na svoje nogice, krene da se zanima za svijet oko sebe, predmete, igračke, obično se pitamo i spontano komentarišemo sta sve dijete može da uradi ili kaže i uviđamo da li nas razumije i koliko učestvuje u interakciji sa nama i drugima.

Ali, sa djecom i njihovim razvojem nije uvijek sve kako bismo voljeli da bude i kako piše u knjigama. Postoje momenti kada se zapitamo:

Zašto kasni prva riječ mog djeteta?
Zašto se ne odaziva na svoje ime?
Zašto izbjegava kontakt pogledom?
Zašto ne saopštava svoje potrebe?
Zašto izbjegava kontakt sa drugima, već se radije osamljuje?
Zašto ne umije da se igra igračkama kao druga djeca?
Zašto stalno ima potrebu da trči, skače, ruši, da se ljulja ili vrti?

Na svako od ovih pitanja odgovor, objašnjenje i konsultaciju možete da dobijete od tima stručnjaka CENTRA ZA RANU INTERVENCIJU koji se bave djecom, njihovim razvojem i stimulacijom nekih od najvažnijih funkcija (govor, jezik, motorika, psihomotorika, senzorna integracija…)




dipl.defektolog -> RE: Rana stimulacija (13.8.2012 14:03:13)

Masaža bebe i malo starijeg djeteta

Masaža je odličan način uspostavljanja i učvršćivanja veze sa djetetom, jer je svakom djetetu dodir neophodno potreban za razvoj, osjećaj sigurnosti i dobro stanje.   Masaža je odličan način uspostavljanja i učvršćivanja veze sa djetetom, jer je svakom djetetu dodir neophodno potreban za razvoj, osjećaj sigurnosti i dobro stanje.

U trudnoći je dijete u maternici stalno u kontaktu s majkom. Zbog gubitka sigurnosti koje je tamo imalo, upravo je masaža, pored dojenja, najbolji način da se sačuva povezanost između majke i djeteta. U masaži će dijete prepoznati ugođaj u kojem je uživalo devet mjeseci. Masaža djece nije tehnika, nego način sporazumijevanja između djece i roditelja

Masaža djece je stari običaj kojeg poznaju kulture mnogih naroda. Pozitivne efekte masaže na rast i razvoj djeteta na svim područjima i razinama, potvrdili su konkretni rezultati rada sa djecom, te klinička istraživanja. Masažom možemo pratiti i potaknuti rast i razvoj djeteta, te očuvati njegovo zdravlje Na taj način masaža:
- postane prijatan način sporazumijevanja-komunikacije, te kontakta sa djetetom
- ojača djetetovu emotivnu povezanost sa roditeljima
- popravi djetetovo raspoloženje
- djetetu pomogne prepoznavati vlastito tijelo, kao cjelinu, i njegovih dijelova, a time i predstave o samom sebi; dijete se osjeća sigurno i voljeno
- umiruje napetosti koje su nastale zbog novosti, stresa,…
- pobuđuje, jača i regulira cirkulaciju, disanje, imunitet, probavu,…
- spriječava i ublažava bolove koji nastanu zbog trbušnih grčeva
- može pomoći i kod smetnji pri spavanju i cjelokupnom bioritmu
- uspostavlja i jača tjelesni i emotivni kontakt između djeteta i roditelja, što dovodi do smirenja i jednih, i drugih
- pobuđuje i bogati roditeljstvo, tj. umjetnost materinstva i očinstva Masažom možemo početi odmah poslije poroda Prirodno je da roditelji bebu miluju, grle i ljube već od samog rođenja. Masaža će biti najefikasnija prvih šest do sedam mjeseci starosti djeteta. Instruktori masaže djece (Certified Infant Massage Instructors IAIM – International Association Infant Massage) izvode prvenstveno tečajeve za djecu od 0-9 mjeseci jer smatraju da se u tom periodu počinje uspostavljati topla, intimna veza među roditeljima i djetetom. Djetetu to daje osjećaj sigurnosti, a time samouvjerenost za kasniji život.
Poslije 9. mjeseca dijete se počinje kretati, i na taj način istraživati i spoznavati svijet oko sebe. Zato se može desiti da masažom neće biti toliko oduševljeno ili će je čak odbijati.

To ne znači da poslije 9. mjeseca trebamo masažu prekinuti, nego da je trebamo prilagoditi djetetovim željama i potrebama. Masažu možemo učiniti zanimljivijom pjevajući djetetu zanimljive pjesmice.

Vrijeme trajanja masaže ovisi o djetetovom raspoloženju

Roditelji sami izaberu vrijeme i mjesto koje odgovara i njima i djetetu. Soba neka bude topla i takva da vam nitko ne smeta.
Dijete možemo masirati ujutro, popodne poslije kupanja, navečer prije spavanja, na stolu za previjanje, u naručju ili na tlu. Kod svakodnevne masaže preporučuje se korištenje prirodnih ulja, jer će tako vaši dlanovi i prsti glatko kliziti po koži. Upotrebljavaju se prvenstveno biljna ulja od sjemena, dobijena hladnim stiskanjem, npr. maslinovo ili bademovo, jer povoljno utiču na kožu.  




dipl.defektolog -> RE: Rana stimulacija (14.8.2012 8:00:23)

Prerano odvikavanje od pelena štetno za zdravlje djece?!

Prema mišljenju nekih stručnjaka, djecu ne bi trebalo po svaku cijenu odvikavati od pelena prije treće godine života. Dijete ne treba forsirati da izađe iz pelena prije treće godine života, tvrdi pedijatar i urolog dr. Stiven Hodžis, autor knjige "It’s no accident". Razlog je, tvrdi ovaj stručnjak, nerazvijenost bešike, a moguće posljedice su konstipacija (zatvor), oštećenje bubrega pa čak i infekcija urinarnog trakta. Djeca koja prerano izađu iz pelena često zadržavaju stolicu i mokraću duže nego što je to priroda predvidjela.

Hodžis tvrdi da mala djeca treba da prazne bešiku i debelo crevo prema tjelesnim zahtjevima, a na toalet ih treba stavljati tek kada mogu da procjene kada je pravi trenutak za pražnjenje, bez straha da će nerazumno potiskivati nuždu. Sve što je prerano, u budućnosti može dovesti do neprijatnih komplikacija. Čini se da su sve kasnije nezgode, bilo da dijete to radi u gaćice, piški u krevet ili dobija urinarne infekcije povezane s hroničnim zadržavanjem mokraće ili stolice. "Što je mlađe dijete odviknuto od pelena, to će više problema imati kasnije“, navodi doktor uz podatke da polovina njegovih malih pacijenata ima probleme s nuždom i da su gotovo svi izašli iz pelena prije treće godine života.

Njegove navode potvrđuje i stručna publikacija objavljena u "Journal of Neurogastroenterology and Motility" u kojoj se navodi da su u posljednjih deset_ godina intervencija pedijatara u slučaju konstipacije porasle za čak 400%. Čak 8% američkih djevojčica je doživjelo urinarnu infekciju do 7. godine života, prenosi Roditeljski info.
Hodžis misli da su u stvarnosti te brojke još veće. "Većina roditelja misli da su ti problemi uobičajeni i većina ne zatraži pomoć ljekara. Bešici treba 3 ili 4 godine da se razvije, a jedino joj pražnjenje bez ikakvog sputavanja i inhibicija to omogućava“, zaključuje ovaj protivnik trenda sve ranijeg odvikavanja od pelena i poručuje roditeljima da puste djecu da se razvijaju na miru.




Stranica: [1] 2 3 4 5   Sljedeća stranica >   >>