lejletul-berat (Puna verzija)

Forum >> [Porodični život] >> Naša svakodnevica



Poruka


esma* -> lejletul-berat (4.8.2009 11:39:40)

Drage moje.....[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]

[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image]

Poznato vam je da se nalazimo u mubarek mjesecu sabanu i da u njemu ima jedna mubarek noc, a to je lejletul-berat.To je ako Bog da sutra navece (srijeda,05.08.2009)., pa evo vam par rijeci o znacaju te noci.

Lejletul-berat je prijepisna noc kada meleki po Allahovu emeru prepisuju iz Levhi mahfuza za godinu buducu,sta ce se desiti,ko ce se roditi,ko ce umrijeti u toj godini,koliko ce kome nafake doci,ko je upisan medu dobre, a ko medu grijesne robove.Tu se noc rjesava sve sta ce se odraziti za godinu.

Lejletul-berat je noc najhairnija za ibadet poslije lejletul-kadra.
Tu noc Allah dz.s. posalje jednog meleka na dunjalucko nebo koji govori od aksama do zore:"O vi Allahovi robovi,ima li iko da se kaje na svojim grijesima,da mu se pokajanje primi?Ima li iko da trazi kakav murad ili hadzet da mu se ispuni ove mubarek noci?"

Pa onaj ko se god obrati Allahu dz.s. ove mubarek noci ponizno i skruseno i placno i zamoli Allaha dz.s. nece ga Allah dz.s. odbiti od Svoje kapije.
Zato je rekao Muhammed a.s.:"Kada dode petnaesto vece sabana provedite je u ibadetu i taj dan postite"

Lijepo je klanjati nafilu od 2-100 rekata, a uciti iza fatihe 5 puta ili 7 puta kulhuvallahu ehad suru na svakom rekatu,koliko god rekata klanjate.

Ko klanja tu noc 100 rekata i na svakom rekatu uci 5 puta iza fatihe kulhuvallahu ehad, Allah dz.s. ce mu poslati 500.000 meleka koji donesu teftere od nura i pisu mu sevab do Kijametskog dana.

Zato svaki musliman treba koristiti ovu noc u ibadetu,uciti Kur*an sto vise i sto vise zikir ciniti Allaha dz.s. i sto vise sadaku dijeliti i ostala dobra djela ciniti.

[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image]

Izvor: Kitab., sejh h. hafiz Mustafa-ef.Mujic




ali84 -> RE: lejletul-berat (4.8.2009 11:42:16)

sutra,insallah [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




ledy blue -> RE: lejletul-berat (4.8.2009 11:50:53)

 ESMA  znas li mozda kad je sutra sehur..i  ibadet  noc je od  veceras pa do zore ili sutra navece???




esma* -> RE: lejletul-berat (4.8.2009 11:51:08)

              [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image]                       [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image]                [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image]

Za sve one forumasice koje stanuju u blizini Visokog., da vam prenesem da ce se nafila od 100 rekata klanjati u dzematu poslije jacije namaza u Sadrvanskoj dzamiji., a takode i u Gracanici.[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]

(srijeda., 05.08.2009.) ako Bog da!!!




ledy blue -> RE: lejletul-berat (4.8.2009 11:51:45)

IZVORNA PORUKA: ledy blue

 ESMA  znas li mozda kad je sutra sehur..i  ibadet  noc je od  veceras pa do zore ili sutra navece???



nista evo skontah da je to sutra navece...sory...




jasmin -> RE: lejletul-berat (4.8.2009 11:52:29)

Dusa draga,da ti Allah upise u sevab sto si nas
podsjetila na hajr.Voljela bih te upoznati skoro.
Sjecam se kad sam bila u prvom razredu medrese
da smo cijelu noc preklanjali,ja rabb,noge haman
otekle,da bi nam nakon odredjenog perioda
profesori pojasnili da je gore navedeni ibadet
izmisljen,mislim na redoslijed ibadeta i ono sto se
na namazu uci.Vjernik treba da je spreman za onaj
svijet stalno,i da svaki dan zivi kao posljednji,tako
i svaku noc,i da radi onoliko koliko moze.Nadam se
esmice da mi neces zamjeriti,samo da pojasnim
nasim dragim forumasicama koje dolaze na ovu
temu i zele da ibadete,da to mogu uraditi,ali
pomenuti nacin nije utemeljen u serijatu.Eh isto,
Allahov Poslanik alejhi ssalatu we sselam je pored
Ramazana najvise postio sa`ban,pa ko od nas
moze da posti,neka to ucini,onoliko koliko moze.
Lijepo se druziti s nekim ko te napominje na dobro,
i hvala ti za napomenu [sm=bravo.gif].




esma* -> RE: lejletul-berat (4.8.2009 11:57:40)

sehur je do 03:33., ali opet provjerite jer je negdje + 1 min ili + 2

Sutra je je noc za ibadet., kako sam ja u ovoj knjizi procitala., a lijepo je postiti i sutra i prekosutra.[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




ali84 -> RE: lejletul-berat (4.8.2009 12:04:31)

izvini @jasmin sto te ovo pitam ali gdje pise da je redoslijed ibadeta izmisljen? Nemoj me pogresno shvatiti ali nekako ne shvatam tvoju poruku. znam sigurno da oni koji nikad nisu ni klanjali ni postili da Lejletul Berat provedu u ibadetu jer se zna da je ta noc odluke,kao sto nam je esma lijepo opisala. nemoj shvatiti ovo kao kritiku ali bas nisam mogla presutiti ovo "izmisljen" . [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]




jasmin -> RE: lejletul-berat (4.8.2009 12:11:50)

Nadam se da nece biti zamjerke na ono sto sam
napisala.Nisam to ja presudila i trazim izvinjenje
ako je tako ispalo.Imate fetvu od uvazenog sejha
Jusufa el Qardavija koja je i nama prenesena i od
tada radim tako.Naime,draga alesija,normalno je
da ce covjek koji vjeruje u Allaha i Sudnji dan da Mu
cini ibadet stalno,samo hocu napomenuti,odnosno
citirati sejha Qardavija da nema utemeljene predaje
koja potvrdjuje ovakav nacin ibadeta.Da ne dodje
do zabune,nisam to ja rekla,vec prenijela,i moje
je samo da prenesem,a vase hocete li uzeti ili ne.
Ne zelim raspravu i izvini ako sam te uvrijedila,
napisala sam ovo kao napomenu,pa ko zeli neka
je prihvati,ko ne zeli neka se ne osvrce na moj
post.[sm=smiley1.gif]




ali84 -> RE: lejletul-berat (4.8.2009 12:15:12)

ma nisi ti mene uvrijedila  nego je meni ovo zvucalo nekako pravo cudno,ali eto halali [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]




jasmin -> RE: lejletul-berat (4.8.2009 12:15:21)

Ibadet u Sa'banu i lejletul Berat


Obzirom da nam je mjesec Sha'ban vec na pomolu - a to je mjesec kog je Resulullah, s.a.w.s. mnogo postio - vidim bitnim postirati ono sto je o njegovoj petnaestoj noci (berat) rekao shejkh Yusuf Al-Qaradawy, Allah ga sacuvao. To iz razloga sto se za tu noc vezu neka ubjedjenja i praksa koja nije u skladu sa onim sa cim je dosao Resulullah, s.a.w.s.

Dova polovicom Sa´bana

Pitanje:
Kakav je propis dove polovicom Sh’abana? I da li se, o noci polovice Sh’abana, navode vjerodostojni hadisi? I drugo sto se govori o ovoj noci... Odgovor:
O noci polovice Sh’abana ne navodi se ni jedan hadis koji doseze stepen 'sahiha'. Ima hadisa koje neka ulema smatra 'hasen' (dobrima) dok su ih drugi alimi odbacili tvrdeci da ne postoji ni jedan 'sahih' hadis koji govori o noci polovice Sh’abana. Pa i da tvrdimo da ima 'hasen' hadisa onda sve sto se navodi je, da je u toj noci upucivao dove i istigfar Uzvisenom Allahu. A sto se tice forme odredjene dove to se ne navodi. A dova koju u odredjenim zemljama uce neki ljudi i dijele je odstampanu, je dova koja nema temelja. I to je pogresno. A ne poklapa se ni sa svetim tekstovima a ni sa razumom.

U toj dovi, izmedju ostalog, navodi se i ovo:
“Boze, ako si me upisao kod tebe u Ummul-Kitabi nesrecnim, lisenim dobra, protjeranim i uskracenog rizqa (opskrbe), pa izbrisi, o Boze, tvojom dobrotom moju nesrecu, moju lisenost dobra, moje protjerivanje i moju uskracenost opskrbe. I potvrdi me, o Boze, kod Tebe u Ummul-Kitabu srecnim, opskrbljenim i onim koji je nadaren svim dobrima. Jer Ti si u Tvojoj Knjizi spustenoj na jeziku Tvog Resulu rekao, a tvoje rijeci su istina:
“Allah je dokidao sta je htio, a ostavljao sta je htio; u Njega je Glavna knjiga (Ummul-Kitab)” Ar-Ra’d: 39

U ovom govoru mi nalazimo jasne oprecnosti: Na samom pocetku kaze se: “…ako si me upisao kod tebe u Ummul-Kitabi nesrecnim, lisenim dobra, protjeranim i uskracenog rizqa (opskrbe)… pa izbrisi ovo i potvrdi me, o Boze, kod Tebe u Ummul-Kitabu srecnim, opskrbljenim i onim koji je nadaren k svim dobrima. Jer Ti si u Tvojoj Knjizi, spustenoj na jeziku Tvog Resula, rekao, a tvoje rijeci su istina: “Allah je dokidao sta je htio, a ostavljao sta je htio; u Njega je Glavna knjiga (Ummul-Kitab)”.

Ajet znaci da u Ummul-Kitabu nema vise ni brisanja a ni potvrdjivanja (ubacivanja), pa kako onda da trazi brisanje i potvrdjivanje u Ummul-Kitabu.

Ove rijeci su, ujedno, oprecne onome sto se navodi o edebu (kulturi) dove. Jer Resulullah, s.a.w.s., je rekao: “Kada molite Allaha pa budite odrjesiti u molbi”. Neka neko od vas ne kaze: Ja Rabb, oprosti mi ako hoces, ili smiluj mi se ako hoces, ili opskrbi me ako hoces. Jer Allaha ne moze niko prisiliti. Zato je obaveza da kaze: Oprosti mi, smiluj mi se i opskrbi me... odlucno i s ubjedjenjem i ovo je ono sto se trazi od onog koji moli svoga Uzvisenog Rabba (Gospodara).

A sto se tice vezanja dove za volju ili uvjetnost rijecima molitelja - ‘Ako hoces’, kao sto je prethodno spomenuto, pa to nije od nacina upucivanja dove niti njene kulture, kao sto to nije ni metod onog koji je ponizan i potreban svoga Rabba. Vec je to metod koji je sasvim slican oskudnoj kompoziciji koja se od Allahovih robova mu’mina ne prihvata na ovakvim mjestima.

Ovo nas upucuje na to da su dove koje sastavljaju ljudi i oni ih izmisljaju, mnogo lisene izvrsavanja sustinskog znacenja. Cak sta vise, desava se da ih ima iskrivljenih, neispravnih i oprecnih. Jer nema nista bolje od dova koje su qur’anske ili hadiske. U njima je sjaj, rjecitost, lijepo izvrsenje, ogromna znacenja u malo rijeci. Zato nema nista bolje od potvrdjenih dova koje se navode od Resulullaha, s.a.w.s., jer ucenje njih rezultira dvjema nagradama:

Nagrada slijedjenja Resulullaha, s.a.w.s. i nagrada zikra. Pa je na nama da se drzimo ovih poslanickih dova i da njima molimo.

A sto se tice noci polovice Sh’abana, pa vecina onog sto se radi u njoj je ono sto nije zabiljezeno, niti je 'sahih' a niti je imalo u skladu sa Sunnetom (Resulullaha, s.a.w.s.).

Sjecam se da sam kao djecak, slijepo oponasajuci (taqliden) ljude, ustajao sa njima i klanjao dva rek’ata s nijetom dugog zivota i dva s nijetom neovisnosti od ljudi. Zatim bi smo ucili suret ‘Jasin’, pa ponovo klanjali dva rek’ata.

Sve ove pobozne radnje su ono sto Sheri’at nije naredio a osnova u ibadetu je zabrana (al-hazr) – tj. zabrana bilo kog ibadeta osim onog koji se navodi u tekstovima Qur’ana i Sunneta.

A covjek ne moze u svom ibadetu (robovanju Allahu) izmisljati ono sto on hoce, jer onaj koji ima pravo da potcini ljude i da im zacrta ibadet je samo Uzviseni Allah: “Zar oni da imaju bogove koji im propisuju da vjeruju ono sto Allah nije naredio?” (As-Shura: 21).

Zato je na nama obaveza da zastanemo kod onog sto se navodi i da ne radimo vise od dove koja je pouzdano prenesena, ukoliko je to dobro. A Allah najbolje zna!

Pitanje:
Mi smo sada u mjesecu Sh’abanu... neki muslimani posebno izuzimaju noc polovice Sh’abana namazima i dovama koje uce. Pa jel’ ovaj njihov postupak zakonit i navodi li se ista o vrijednosti ove noci?

Odgovor:
O vrijednosti noci polovice Sh’abana navode se neki hadisi: da se Allah u njoj pokazuje svojim robovima i uslisava im dove – osim nekim grijesnicima . Ovaj hadis neka ulema smatra 'hasen' (dobrim) a drugi ga smatraju 'daif' (slabim). Evo cak sta feqih al-Qady Ebu Bekr ibn Al-Areby kaze: ‘Ne postoji, ispravno potvrdjen, ni jedan hadis o vrijednosti noci polovice Sh’abana’.

Pa i da prihvatimo te hadise koji se navode o vrijednosti ove noci i njenom ozivljavanju pokornoscu, ne navodi se od Resulullaha, s.a.w.s., niti od ashaba a niti od tih prvih generacija – a one su najodabranije generacije -…dakle, od svih njih, ne navodi se da su se oni okupljali u mesdzidima (dzamijama) radi ozivljavanja ove noci, ucenja posebne dove, klanjanja posebnih namaza kao sto to znamo u nekim muslimanskim zemljama.

Jer u nekim zemljama ljudi se okupljaju u dzamijama poslije aksama i uce suru ‘Jasin’ a zatim klanjaju dva rek’ata s nijetom dugog zivota!!! Onda klanjaju dva rek’ata s nijetom neovisnosti od ljudi, pa uce neku dovu koja nije zabiljezena ni od jednog od selefa (prvih generacija). To je jedna duga dova koja je oprecna i suprotna tekstovima Qur’ana i sunneta. A i samo njeno znacenje je kontradiktorno i samom sebi oprecno.

U ovoj dovi molitelj izgovara:
‘“Boze, ako si me upisao kod tebe u Ummul-Kitabi nesrecnim, lisenim dobra, protjeranim i uskracenog rizqa (opskrbe)… pa izbrisi, o Boze, tvojom dobrotom moju nesrecu, moju lisenost dobra, moje protjerivanje i moju uskracenost opskrbe. I potvrdi me, o Boze, kod Tebe u Ummul-Kitabu srecnim, opskrbljenim i onim koji je nadaren k svim dobrima. Jer Ti si u Tvojoj Knjizi spustenoj na jeziku Tvog Resula rekao, a tvoje rijeci su istina: “Allah je dokidao sta je htio, a ostavljao sta je htio; u Njega je Glavna knjiga (Ummul-Kitab)”. (Ar-Ra’d: 39).

Ovo je tekst te dove i kao sto sami vidite kontradiktoran je. On kaze: ‘Ako si me u Ummul-Kitabu upisao tako pa izbrisi to kako si me upisao i potvrdi me kod Tebe u Ummul-Kitab suprotno tome jer si Ti rekao: “Allah je dokidao sta je htio, a ostavljao sta je htio; u Njega je Glavna knjiga (Ummul-Kitab)”. Znacenje ajeta je da u Ummul-Kitabu nema ni brisanja a ni potvrdjivanja…brisanje i potvrdjivanje su u onome, osim toga, od suhufa meleka i drugo. Pa ako je ovo znacenje ajeta kako rob moze traziri od svoga Rabba da “brise i potvrdjuje u Ummul-Kitabu” kad u njoj nema vise ni brisanja ni potvrdjivanja?!

Zatim, kakva je ovo dova u kojoj molitelj opetuje sljedece rijeci: ‘Ako si uradio tako onda to izbrisi ili uradi tako…’ to i pored toga sto nam je Resulullah, s.a.w.s., naredio da u dovi budemo odrjesiti (odlucni). Trebamo moliti odlucno, bez dvoumljenja (kolebanja) i bez da dovodimo nesto u sumnju... ili da sami sumnjamo. I ovo upucuje da je ta dova izmisljena i da nema osnove.

U toj dovi molitelj izgovara i nove rijeci: ‘Moj Boze, molimo te tim najuzvisenijim pokazivanjem u noci polovice casnog mjeseca Sh’abana, u kojoj se svaki mudri posao rijesi i potvrdi, da od nas odstranis nepogode koje znamo i koje ne znamo…’

I ovo je, svakako, pogresno! Jer noc u kojoj se svaki mudri posao rijesi je noc u kojoj je spusten Qur’an … a to je Lejletul-Qadr, noc najveceg pokazivanja (Allaha Uzvisenog). A ona je, po tekstu Qur’ana - u Ramazanu. U suri Al-Dukhan Uzviseni Allah kaze:

“Ha-mim. Tako mi Knjige jasne, Mi smo poceli da je u Blagoslovljenoj noci objavljujemo, - i Mi, doista, opominjemo – U kojoj se svaki mudri posao rijesi”. (Ad-Duhan: 1-4).

A u suri Al-Qadr kaze: “Mi smo ga poceli objavljivati u noci Qadr”.

A u suri Al-Baqara kaze: “U mjesecu ramazanu pocelo je objavljivanje Qur’ana…”

I ono u sto nema sumnje je, da je noc ‘u kojoj se svaki mudri posao rijesi’; u mjesecu Ramazanu…a to je po konsenzusu uleme Lejletul-Qadr.

A ono sto se prenosi od Qatade da je noc polovice mjeseca Sh’abana ta - ‘u kojoj se svaki mudri posao rijesi’, jeste slabo (da’if) i zbrkano, jer od samog Qatade se prenosi da je rekao da je to Lejletul-Qadr.

A ono sto se navodi u hadisu da je noc polovice Sh’abana ta u kojoj se odredjuju edzeli od Sh’abana do Sh’abana pa i to je, kako kaze Ibn Kesir, hadis koji je slab (da’if) i oprecan je tekstovima Qur’ana i sunneta.

Otuda vidimo da je ova dova puna zbrke i zabluda. I to je dova koja se ne navodi od Resulullaha, s.a.w.s., niti od najodabranijih generacija a niti od ikog od selefa.

I ovo okupljanje u nekim zemljama muslimana, u formi kako ga vidimo i kako cujemo o njemu, je bid’at i novina. A najpravije je da u ibadetima zastanemo kod onoga kako se navodi. Jer svo dobro je u slijedjenu onih koji su nam prethodili (selef). A svo zlo je u izumima kasnijih generacija. Jer svaki izum je bid’at, a svaki bid’at je zabluda. A svaka zabluda ce u dzehennem.

Neka nas Uzviseni Allah naputi na slijedjenje onog sto je doslo od Njegovog Resula, s.a.w.s., i njegovih ashaba.

Dr. Jusuf Al-Qaradawy
“Fetawa muasire” 1/379-383
Priredio, Abdul-Medzid
izvor kopiranja : Bosnjakinja.com




ali84 -> RE: lejletul-berat (4.8.2009 13:59:30)

Lejle-i-Berat je noc Allahovog dz.s. priblizavanja i oznanjivanja Njegovim robovima. Tim povodom Hazrti Alija r.a. preonosi od Poslanika s.a.v. da je rekao:
“Kada nastupi petnaesta noc mjeseca Sabana provedite je u ibadetu, a naredni dan postite. Uistinu, Allah u njoj silazi sa zalaskom sunca na najblize zemaljsko nebo i pita :”Trazi li neko oprosta, pa da mu oprostim, trazi li neko opskrbu, pa da ga opskrbim, ima li neko u belaju ili bolesti, pa da mu to oklonim, ima li neko to, ima li neko to, sve to pojave zore”. (Ibn Madze) Poslanik s.a.v. takodzer kaze: Zaista Allah silazi sredisnje noci mjeseca Sabana na zemaljsko nebo I oprasta vecem broju od broja dlaka u stadu jednog psa ovcara. I jos Poslanik s.a.v. veli: Allah se obznani petnaeste noci mjeseca Sabana I oprosti svemu stvorenom osim musriku I musahinu(osoba puna mrznje, zakleti neprijatelj) (Ibn Madze)  Provodzenjem ove noci u ibadetu kijamu-lejli kako se spominje u hadisu postize se klanjenjem Jacije i Sabaha ili samo Sabaha u dzematu. Jer Allahov Poslanik s.a.v.ovako kaze: Ko klanja Jaciju u Dzematu kao da je pola noci proveo u Ibadetu, a ko klanje Sabah u Dzematu kao da je cijelu noc proveo u Ibadetu.




ali84 -> RE: lejletul-berat (4.8.2009 14:34:24)

Seid Abdul-Kadri Gejlani r.a. komentarisuci 68 Ajet Sure El-Qasas: "Gospodar tvoj stvara šta hoće, i o­n odabira. o­ni nemaju pravo  birati. Hvaljen neka je Allah i vrlo visoko iznad o­nih koje s njim izjednačuju” veli: Uzviseni Allah od svega stvorenog izabira cetvoro a medzu cetvero jedno. Medzu melecima je izabrao:
Dzibrila -Mikaila -Israfila i - Izraila, A od njih je odabrao Dzibrila 
Medzu Poslanicima: Ibrahima -Musaa -Isaa i -Muhammeda,A od njih Muhammeda s.a.v.   Medzu Ashabima cetvoricu - Ebu Bekra  Omera - Osmana i - Aliju, A od njih Ebu Bekra r.a.   Medzu Dzamijama cetri -Mesdzidul Haram -Mesdzidul Aksa -Medinsku Dzamiju i  Mesdzid na Sinajskoj gori ,A od njih Mesdzidul Haram 
Medzu danima cetri -Ramazanski Bajram -Kurbanski Bajram -Dan Arefata i -Dan Asure, A od njih dan Arefata 
Medzu nocima cetri -Lejle-i-Berat -  Lejletul-Kadr -Noc uoci petka i  Noc uoci bajrama A od njih je odabrao Noc Lejletul-Kadr 
Medzu mjestima cetri - Meku - Medinu - Bejt M'Kades i - Mesdzidul Asai ,A od njih Meku   Medzu planinama cetri - Uhud -Sinajsku goru - Lekam i Lubnan ,A od njih Sinajsku goru   Medzu rijekama cetri - Amudariu -Sirdariu -Eufrat i Nil ,A od njih Eufrat
I medzu mjesecima cetri -Redzep - Saban -Ramazan i -Muharem, A od njih Saban i ucinio ga mjesecom Vjerovjesnika s.a.v.





ali84 -> RE: lejletul-berat (4.8.2009 14:39:58)

esma sorry ali morala sam ovo postaviti [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




merima_s -> RE: lejletul-berat (26.7.2010 12:28:42)

Kada nastupi četvrt noći spusti se Džibril, alejhisselam, i reče: ‘Muhammede, podigni glavu!’ Kad tamo, vrata džennetska - otvorena. Na prvim vratima stajaše melek i dozivaše: ‘Blago ove noći onome koji ruku‘ čini!’ Na drugim vratima stajaše melek i dozivaše: ‘Blago ove noći onome koji sedždu čini!’ Na trećim vratima stajaše melek i dozivaše: ‘Blago ove noći onome ko dovu čini!’ Na četvrtim vratima stajaše melek i dozivaše: ‘Blago ove noći onima zikir što čine!’ Na vratima petim melek dozivaše: ‘Blago ove noći onome koji od straha pred Allahom plače!’ Na vratima šestim melek stajaše i dozivaše: ‘Blagoli se ove noći muslimanima!’ Na vratima sedmim melek stajaše i dozivaše: ‘Ima li ko da nešto išće, pa da mu se dadne?’ Na vratima osmim melek dozivaše: ‘Ima li ko oprost da traži, pa da mu oprošteno bude?’ Rekoh: ‘Džibrile, do kojega časa ova vrata bit će otvorena?’ Odgovori: ‘Do svitaja zore, prve noći.’ Zatim nastavi: ‘U ovoj noći uzvišeni Allah oslobodi od vatre toliki broj ljudi koliko je dlakā na stoci (Benū) Kelba.’

Ja na zalost ne mogu postiti ni klanjati [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image] i bas i zao. Evo vec dugo citam o nagradama onome ko klanja nafilu veceras pa mi jos teze bude. Nadam se da cu ako Bog da docekati narednu i da ce se neko mene  sjetiti u svojim dovama. [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]





mamaajna -> RE: lejletul-berat (26.7.2010 13:30:31)

sve u svemu,prvo ce mo bitipitani za namaz.drage moje sestre obavljajte pet propisanih namaza u njegovom vremenu pa ce Allah dati bereket u vremenu,novcu,zdravlju.....nemojte biti sezonski klanjaci.a o tudzim ibadetima netreba razmisljati bit ce mo pitani za svoja.na nama je da upozorimo a Allah upucuje goga hoce.

sto se tice hadisa,molim sestre da obrate na lanac prenosioca i nek se malo pouce ako nista po internetu.ako ko ima pitanje ili sumlju imate extra stranicu za to fetve.org.jer za davanje pogresnih informacija u neznanju mozemo snositi teske posljedice na Sudnjem danu

selam za sestru jasmin i da je Allah nagradi za njen trud najvecim stepenom u Dzennetu a da joj mi budemo komsije




frenkoza -> RE: lejletul-berat (26.7.2010 18:44:20)

sinoc smo ja i jasmin pricale na ovu temu....[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]

evo mog izvora informacija.... rijaset je ozbiljna institucija, koja je ustanovljena da nama muslimanima pruza tacne i pouzdane podatke a mi to slijedimo....

Lejletul-berat - rijaset




frenkoza -> RE: lejletul-berat (26.7.2010 18:45:37)

uglavnom se slazem s tobom, treba covjek cuvati svoj namaz, post, zekat, znaci sve sto je temelj vjere.... a ovo sto je nafila - dobrovoljno je uvijek i u svakoj noci dobro doslo.....
ipak ne mozemo kupovati namjestaj i heklanje, a nismo jos ni zidove za kucu sagradili.... zar ne?




jasmin -> RE: lejletul-berat (26.7.2010 19:40:29)


IZVORNA PORUKA: frenkoza

sinoc smo ja i jasmin pricale na ovu temu....[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]

evo mog izvora informacija.... rijaset je ozbiljna institucija, koja je ustanovljena da nama muslimanima pruza tacne i pouzdane podatke a mi to slijedimo....

Lejletul-berat - rijaset




Slatka moje frenky :)...nemam nista protiv institucija koje rade dobro i sami ga cine,medjutim cinjenica je da pomenuta institucija ne pruza bas uvijek tacne i pouzdane podatke,nekada se dati podaci vezu samo za obicaje i tradiciju sto nema ispravnog uporista u islamu.Hadiska nauka je nesto cime se bave muhadisi i opcenito,vjera se uzima sa njenog izvora,a i svi znamo gdje je njen izvor-Kur`an i sunnet.:)[sm=rozica.gif]




merima_s -> RE: lejletul-berat (27.7.2010 7:26:57)

IZVORNA PORUKA: jasmin

cinjenica je da pomenuta institucija ne pruza bas uvijek tacne i pouzdane podatke,nekada se dati podaci vezu samo za obicaje i tradiciju sto nema ispravnog uporista u islamu.


velike su ti ove rijeci.  Nije samo rijaset BiH uvrstio ovu noc kao mubarek noc vec i mnogi drugi sirom svijeta.  Ibadet nije novotarija. Svi koji ne zele da klanjaju nafile ne moraju, zato i jesu nafile. Ako vi smatrate da ova noc nije nista drugacija od bilo koje druge vasa je soboda, ali ne bi trebali niti smjeli osudjivati one koji zele da poste taj dan, da zikre, ibadete, mole se Allahu dz.s.
Ovde nije rijec o tome da li neko izvrsava farzove vec o dodatnim stvarima.




merima_s -> RE: lejletul-berat (27.7.2010 8:07:26)


"...The correct position is that this Hadith is not fabricated. However, being reported by a weak narrator, it cannot be relied upon in the matter of the injunctions of Shariah. Thus, the fast of the 15th of Shabaan cannot be termed as Sunnah or Mustahab in the strict sense of the term. Nevertheless, it may be advisable to fast in the 15th of Shabaan without taking it as Sunnah for several reasons:

Firstly it is fully established through a large number of Ahadith that the Holy Prophet (S.A.W.) has emphasized on the merits of fasting in Shabaan, and particularly in the first half of the month. The 15th day of Shabaan, being the last day of the first half, is included in the preferable days for fasting.

Secondly, the merits of the 15th night of Shabaan is established by more than a dozen Ahadith. It means that this night should be spent in prayers and other forms of worship. On the other hand, all the blessed nights which the Muslims are advised to spend in worship are generally followed by fasting on the coming day like in the Laylatul-Qadr, where fasting on the following day is obligatory, or like the first night Zilhijjah where fasting on the following days is optional, rather advisable. on this analogy, too, the 15th night of Shabaan may be followed by an optional fasting on the following day."




jasmin -> RE: lejletul-berat (27.7.2010 10:17:40)

IZVORNA PORUKA: merima_s

IZVORNA PORUKA: jasmin

cinjenica je da pomenuta institucija ne pruza bas uvijek tacne i pouzdane podatke,nekada se dati podaci vezu samo za obicaje i tradiciju sto nema ispravnog uporista u islamu.


velike su ti ove rijeci.  Nije samo rijaset_ BiH uvrstio ovu noc kao mubarek noc vec i mnogi drugi sirom svijeta.  Ibadet nije novotarija. Svi koji ne zele da klanjaju nafile ne moraju, zato i jesu nafile. Ako vi smatrate da ova noc nije nista drugacija od bilo koje druge vasa je soboda, ali ne bi trebali niti smjeli osudjivati one koji zele da poste taj dan, da zikre, ibadete, mole se Allahu dz.s.
Ovde nije rijec o tome da li neko izvrsava farzove vec o dodatnim stvarima.




Polahko merimice :),ne moze mali insan poput mene reci velike rijeci :).Velike stvari su cinjenice koje mi cesto zanemarujemo.Nekada ljudi nesto naprave trazeci neku korist u tome,ali vjernici znaju da korist i primanje njihovih djela mora imati iskren nijjet i vjerodostojno uporiste u serijatu.O tome ja govorim i ni o cemu drugom.Nije mi ovdje cilj nikoga niti kuditi niti bilo sto i ne volim da mi se to niti pokusa pripisati,meni je cilj dostaviti istinu,pa ko hoce bujrum :).

Izmišljeni hadisi o mjesecu redžebu i ša''banu

O mjesecu redžebu je izmišljeno dosta hadisa koji govore o njegovoj vrijednosti i vrijednosti ibadeta u njemu, kao što je namaz i post, i ti hadisi su se dosta raširili meðu svijetom i u našim krajevima. Kod nas se najčešće spominje noć Lejletur-regaib, noć uoči prvog petka mjeseca redžeba, i izmišljeni namaz u njoj. O tome je izmišljen sljedeći hadis: „Ko god isposti prvi četvrtak u mjesecu redžebu, a zatim nakon akšama klanja dvanaest rekata, na svakom rekatu prouči fatihu jedanput, inna enzelnahu tri puta i kul huvallahu ehad dvanaest puta……., ko god klanja ovaj namaz, Allah će mu oprostiti sve grijehe pa makar ih bilo kao morske pjene…..“ (Hadis je izmišljen, vidi el-Leali el-Masnua-2/ 56 – 57) Takoðer se navodi i sljedeći hadis: „Ko klanja akšam prve noći mjeseca redžeba, a zatim klanja dvadeset_ rekata, na svakom rekatu prouči fatihu i kul huvallahu ehad, i preda selam poslije svaka dva rekata, znate li kakva je za njega nagrada? Džibril emin me je sad o tome obavijestio.“ „Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju.“ - rekosmo. „Allah će mu sačuvati život, imetak, ženu, djecu, spasit će ga kaburskih azaba i preći će sirat-ćupriju poput munje, bez polaganja računa i bit će spašen kazne.“ - reče Poslanik. (Hadis je izmišljen, vidi el-Leali el-Masnua, 2/55) U jednom od tih hadisa, navodi se da je, navodno, Poslanik rekao: „A naročito nemojte zapostaviti prvu noć u mjesecu redžebu koju meleki nazivaju «regaib» , i to zbog toga što kada proðe trećina noći, svi Allahu bliski meleki se sakupe u Kabi i oko nje pa ih Allah pogleda i kaže im: „Meleki moji tražite šta hoćete:“ Oni kažu: „Gospodaru naš, naša potreba je da oprostiš onima koji poste u redžebu.“, a Uzvišeni im kaže: „Već sam im oprostio.“ (vidi prethodni izvor)
Postoji još mnogo izmišljenih hadisa o mjesecu redžebu, ali ih sada neću spominjati. Što se tiče mjeseca redžeba i njegove vrijednosti, o tome ne postoji ni jedan vjerodostojan hadis, osim što se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada bi nastupi redžeb, govorio:» Gospodaru, podari nam bereket u redžebu i ša''banu i daj nam da dočekamo ramazan.» (Hadis bilježi el-Bezzar u svome Musnedu, Taberani u el-Evsatu i drugi.)
I o vrijednosti mjeseca ša''bana je takoðer izmišljeno dosta hadisa, iako postoje neki vjerodostojni hadisi koji govore o vrijednosti posta u njemu, kao što je hadis od Usame ibn Zejda, radijallahu anhu, da je rekao: „Allahov Poslaniče, ne vidim da i u jednom mjesecu postiš kao u mjesecu ša''banu?» Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, mu reče: „To je mjesec izmeðu redžeba i ramazana kojeg ljudi zapostavljaju, a to je mjesec u kojem se ljudska djela uzdižu Uzvišenom Allahu, pa ja volim da postim dok mi se djela uzdižu.“ (Nesaija, hadis hasen, vidi Sahih Sunen Nesai, 2/ 2356)
Meðutim, hadisi koji govore o namazu od stotinu rekata koji se klanja na polovini mjeseca šabana, su takoðer izmišljeni. Jedan od tih hadisa je i slijedeći hadis koji je naravno izmišljen: „Ko petnaeste noći šabana klanja stotinu rekata i na njima prouči hiljadu puta kul huvallahu ehad, neće napustiti dunjaluk dok mu Allah ne pošalje u snu stotinu meleka, trideset_ će ga obveseliti Džennetom, trideset_ će ga obradovati spasom od Vatre, trideset_ ga štiti od pogreške a deset_ ih spletkari protiv njegovih neprijatelja.» ( el-Leali el-Masnua, 2/58)


Izmišljanje hadisa je veliki grijeh

Bez obzira o kakvom motivu se radi, izmišljanje hadisa i pripisivanje istih Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, je veliki grijeh i onome ko namjerno laže prijeti džehennemska vatra. Kaže Poslanik, sallahu alejhi ve sellem: „Ko na mene namjerno slaže, neka pripremi sebi mjesto u vatri.“ (Buharija, Kitabul-ilm, 3/38) Kaže Gazali u djelu el-Ihja'': „Misle neki lakomislenici da je dozvoljeno izmišljati hadise radi podsticanja ljudi na dobra djela i odvraćanja od grijeha, tvrdeći da je u tome dobra namjera. To je čista greška, jer Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: „Ko na mene namjerno slaže neka pripremi sebi mjesto u vatri.“ ( Ihjau ulumiddin 2/168) Izmišljanje i laž su, općenito, po islamu veliki grijeh, ali grijeh je još veći ako se radi o laži na Poslanika koji je ljudima dostavio vjeru. Pripisivanjem Poslaniku onoga što nije kazao jeste medvjeða usluga i nakaženje vjere, pa makar se radilo i podsticanju ljudi na dobro i odvraćanju od zla. Slagati na Poslanika nije isto kao slagati na običnog čovjeka, jer Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: „Slagati na mene nije isto kao slagati nanekog drugog…“ (Muslim) Nije samo grijeh izmišljati hadise, nego ih je grijeh i prenositi, ako znamo da su izmišljeni, a najveću odgovornost u svemu tome imaju vjerski autoriteti, vaizi i imami, koji ne samo da ne smiju prenositi takve hadise, nego i obični svijet trebaju na njih upozoravati. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: „Ko od mene prenosi hadis znajući da je laž, i on je jedan od lažaca.“ (Muslim, Ahmed i Ibn Madže, vidi Sahih Sunen Ibn Madže, 1/41)
Neko od neukog svijeta će kazati: „Mi ne lažemo na Poslanika, mi lažemo za Poslanika, tj. za korist vjere.“ Prije svega, na osnovu navedenog hadisa pripisivati Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, hadise koje nije kazao je strogo zabranjeno, pa makar se time željela pomoći vjera. S druge strane, da li bi iko od nas želio da grupa ljudi u neku knjigu napiše sve što želi i onda na kraju knjige potpišu da smo to mi napisali. Vjera islam je potpuna i ništa joj ne treba dodavati niti oduzimati, a naročito joj ne treba usluga i pomoć od neznalica ili zlonamjernika.


Posljedice izmišljenih hadisa

Obaveza je svakom muslimanu, a posebno islamskim učenjacima da očiste Poslanikov sunnet od slabih i izmišljenih hadisa i da samo prenose i kazuju one hadise koji su ocijenjeni kao vjerodostojni. Uzvišeni Allah je u svakom vremenu i podneblju dao ljude, učenjake, velikane Ummeta koji su štitili Allahov šerijat od izmjena i sunnet Allahovog Poslanika od laži i potvora. Hadiski učenjaci su pridavali veliku pažnju upoznavanju tih lažaca i njihove biografije i pomno su istraživali hadise koje su oni izmišljali. Da nije tako, do istine bi bilo vrlo teško doći i od vjere islama bi napravili ono što su židovi i kršćani napravili od svojih vjera, ali Uzvišeni Allah je na Sebe preuzeo čuvanje vjere islama od takvih zlonamjernih i dobronamjernih ''pomagača'' vjere. Posljedice izmišljanja i prenošenja lažnih hadise, naravno, ostavljaju negativne posljedice po islam i muslimane.
Prije svega, oni koji lažu na Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, su izloženi velikoj opasnosti, jer im se zbog toga prijeti džehennemskom vatrom. Hadisi koji su izmišljeni, nisu samo u oblasti podsticanja na dobro i odvraćanja od zla, nego je mnoštvo takvih hadisa i u oblasti vjerovanja (akide), što je najveća opasnost, jer se tako ljudi navode i povode za vjerovanjem koje je izmišljeno, a to ih bez sumnje vodi u veliku zabludu i, ne daj Bože, u vječnu vatru. Kao primjer, navest ću jedan od takvih hadisa. Izmišljeno je da je Poslanik rekao: „Ako bi neko od vas imao lijepo mišljenje i o kamenu ( povjerovao u njegovu nadprirodnost), Allah bi dao da mu taj kamen donosi korist.“ Kaže Ibn Tejmijje, ibn Hadžer i Ibn Kajjjim da je ovaj hadis lažan i da su ga izmislili oni koji obožavaju kamenje. Ili drugi izmišljeni hadis: „Ko nešto bude pričao pa pri tome kihne, istina je to što govori.“ (ed-Daife, 136) Još jedna od posljedica prenošenja lažnih hadisa je što se običan svijet za tim vrlo lahko povodi i u to vjeruje, zapostavljaući tako Poslanikovu vjerodostojnu tradiciju i temeljeći svoju vjeru samo na periodičnim ibadetima ili djelima za koja je, po tim hadisima, obećana velika nagrada. Kod nas većina svijeta zna za vrijednosti mjeseca redžeba i noć Lejletu-regaib, a malo ih zna za noćni namaz, post devetog dana zu-l-hidžeta, akiku ili za post šest dana ševvala. Gospodaru naš, uputi nas na Pravi put i sačuvaj nam vjeru.




Obojeni tekst je isjecak iz teksta prof.Abdulvarisa Ribe.




merima_s -> RE: lejletul-berat (27.7.2010 11:50:14)

Kako da odlucimo sta je mjerodavnije, drzavna institucija Rijaset IZ ili fetve.org!

By Shaikh M. Ibrahim Memon


Allah, out of His infinite mercy, has created varying seasons throughout the year for people’s benefit. Similarly, Allah image has also assigned different seasons for particular ibadah. These are special times designated by Allah image for increased Ibadah.

Of course, a Mu’min is expected to be performing Ibadah continuously throughout his or her life, but these special opportunities exist so that every believer may get a chance to attain closeness to Allah image and earn manifold rewards.

One of these blessed opportunities is the month of Shabaan. It is reported in authentic hadith that Rasulullah image used to particularly increase his Ibadah in this month. It is recorded in Sahih al Bukhari :

Aishah radhiallahu anhaa narrates: The Blessed Prophet image fasted for so long [so many days] we thought he would never break his fast. Then he would do iftar (for so many days) we thought he will never fast. I have never seen the Blessed Prophet image fast for a whole month besides the month of Ramadan and keep more fasts [outside of Ramadan] than in the month of Shabaan. (Reported in Bukhari, Muslim, Nisai, Abu Dawood)

Usamah bin Zaid narrates that I said:

Oh Blessed Prophet image! I do not see you fasting any month more than the month of Shabaan. The Blessed Prophet image replied:
People are ignorant of it, being between the months of Rajab and Ramadan. All deeds are raised towards Rabb ul Alameen in that month. Thus, I wish that my deeds are raised when I am fasting. (Reported in Nisai, Musnad Ahmad)

Aisha radhiallahu anhaa narrates that I never saw the Blessed Prophet image fast in any month more than the month of Shabaan. He used to fast the whole month except for some days; in fact, he used to fast the whole month (of Shabaan). (Reported in Nisai, Abu Dawood, Musnad Ahmad)

Abu Huraira image relates that Aisha radhiallahu anhaa narrated to them the hadith that the Blessed Prophet image fasted the whole month of Shabaan. She said: I asked the Blessed Prophet image: Oh Blessed Prophet image, is Shabaan your most favorite month to fast? He replied: Allah image assigns the year of death for each person (in the month of Shabaan), thus, I wish my death come when I am fasting. (The chain of narration is ranked “Hasan” in al-Targheeb wal Tarheeb and is also related in Musnad Abu Yala)

The following things are very clear from the several ahaadith above:

1. The month of Shabaan is a very important month and Shari’ah encourages us to perform optional Ibadah during this month
2. Rasulullah image used to fast most of the month of Shabaan
3. In this month, all of the people’s deeds are presented to Allah image
4. Rasulullah image disliked for the people to neglect the importance of the month of Shabaan
5. In Shabaan, the list of all the people that are suppose to die in that year are handed over to the angels.

In addition to all of these virtues, there is particular emphasis for the 15th of Shabaan which is called Laylatul Bara’a. Although some people deny the importance of the 15th night of Shabaan; there are authentic ahaadith which clearly indicate its importance.

The following few hadith have been presented with scholarly critique in order to illustrate the special virtues of this night so people are not deprived of a great opportunity of Ibadah through which they can attain more nearness to Allah image.

Hadith 1

It is related by Muaz bin Jabbal image that the Blessed Prophet image said: Allah image looks over at his creation on the fifteenth night of Shabaan and forgives everyone but for two people: a polytheist and one who holds a grudge against people.

Imam Ibn Hibban has narrated this hadith in his Sahih, Imam Bayhaqi in his Shua’bal Imaan, Imam Tabarani in Al Mu’jam al Kabeer, & Abu Nu’aym in Al Hulya. Imam Haithami has also narrated this hadith in his Majmu’al Zawaid and after narrating it, he has commented that all of the people in the chain of narrators of the above hadith are trustworthy and this hadith is authentic.

This hadith is also narrated by Imam Mundhari in Al Targheeb wal Tarheeb, Imam Suyuti in Durrul Manthoor, & the late Shaykh Albani has also narrated this hadith in his Silsilah Sahiha (a book in which he has narrated only authentic hadith according to him.)

Hadith 2

It is related by Abu Thalaba image that the Blessed Prophet image said: On the 15th night of Shabaan, Allah image looks over at his creation and forgives all the believers except for the one who begrudges and hates. He leaves them in their enmity.

This hadith is narrated by Bayhaqi (raheemullah) in Shubal Imaan, Hafiz Ibn Abi Asim in Kitabus Sunnah, Imam Suyuti in Durrel Manthoor, and Shaykh Albani confirms its authenticity by narrating it in his Silsilah Sahiha.

Hadith 3

Sayyidina Abdullah bin Amar image has narrated that Rasulullah image has said, “Allah image on the 15th night of Shabaan looks at the people and He forgives all believers except for two kinds of people: 1) Someone who holds a grudge against others and 2) someone who has taken an innocent life.

This hadith is narrated by Imam Mundhiri in Al-Targheeb wal Tarheeb, Imam Ahmad in his Musnad, and Hafiz Al Haithami in Majmual Zawaid. Shaykh Albani has narrated this hadith in his Silsilah Sahiha and after a lengthy discussion regarding its chain of narrators; he concludes that this hadith is Hassan.

In addition to the above, we find most of the great scholars have confirmed the importance and the virtue of the 15th night of Sha’ban. Following are some quotations.

1) Sheikh Mansoor Bahoti Hanbali says in his well known book of Hanbali fiqh Kash-shaful Qina, Vol1:444


As for the 15th night of Shabaan, it is a night of virtue. Some of the salaf prayed the whole night, although establishing congregational prayers (on this night) is bida’t (an innovation). And the reward of ibadah on the 15th night of Shabaan is the same as the reward of ibadah on the night of E’id.

2) Imam Shafi rahmatullahi alayh said in Al-Umm, Vol. 1 p. 231:


Imam Shafi said, “of the narrations that have reached us, verily, dua is accepted on five nights: the night of Juma’, the night of E’id Al-Adha, the night of E’id Al-Fitr, the first night of Rajab, and the 15th night of Shabaan”.

3) Shaikh Abu-Ishaq Ibrahim Al-Hanbali says in Al-Mubdi’:


It is desirable to revive the time (with salat and ibadah) between the two E’sha’s (Maghrib and E’sha) because of the ahaadith. Many scholars say: Similarly with the night of Ashura, the first night of Rajab, and the 15th night of Shabaan.

4) Imam Shurunbulali Hanafi rahmatullahi alayh says in Noorul Eidhah P.63:


It is desirable to revive the last ten nights of Ramadan, two nights of Eidain (Eid ul-Fitr and Eid ul-Adha), ten nights of Zil Hijjah, and the 15th night of Shabaan.

5) Imam Ibn-Taimiyyah rahmatullahi alayh was asked about the importance of the 15th night of Sha’ban. He replied:


As for the 15th night of Shabaan, there are many narrations and Athar (quotes from the Sahabah image) regarding its virtue. It has been reported of the salaf that they prayed in this night. Therefore, praying alone on this night, having precedence in the salaf, is sufficient evidence and something of this kind surely cannot be denied.

6) At another occasion, Imam Ibn-Taimiyyah rahmatullahi alayh was asked the same question and he replied:


If one prays on this night alone or in a select company of people as many groups amongst the salaf did, then it is good. As for congregating in the masjid upon a fixed prayer like gathering upon a salat with 100 rakats, and reciting Surah Ikhlas a thousand times, this is bida’t. None of the scholars extolled this and Allah image knows best.

7) Shaikh Mubarakpuri writes in Tuhfatul Ahwadhi Vol.3 P.365:


You should know that a sufficient number of hadith has been narrated confirming the virtues of the 15th night of Shabaan. All these ahaadith prove that it has a basis.

After relating many Ahadith about the importance of this night he says:

The sum of all these ahadith is strong evidence against the one who thinks there is no proof of the virtue of the 15th night of Shabaan and Allah image knows best.




Hanady RR -> RE: lejletul-berat (27.7.2010 11:54:01)

ja zaista mislim da ovoj raspravi nema mjesta....[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]








jasmin -> RE: lejletul-berat (27.7.2010 11:59:49)

merimice draga,necu se prepirati,ne volim to :).Istina je jasna,neistina je jasna :).Istinu je ipak najmjerodavnije uzeti.Cinjenica je da nas je odavde obasjalo svjetlo serijata i ja ga licno odavde uzimam,iz grada Allahova Poslanika.
Prenosim to i dalje,jer kad ne prenesem znanje odavde,osjecam se isto kao da sam slusala od tima doktora specijalista da je npr.lijek za neku bolest koji se ipak daje na mnogim mjestima u svijetu pogresan i da ga se odmah treba prestati davati,pa kad vidim da se na nekom mjestu daje malenom djetetu...precutim.To je gorak osjecaj krivice i ja ne volim da ga nosim.Ja cu reci...pa ako neko i dalje svojevoljno zeli...u to ne ulazim.:)




Stranica: [1] 2   Sljedeća stranica >   >>