|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (23.04.-27.04.2018) prilikom dolaska na portal prepoznajemo i omogućimo ti nesmetano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvjek želiš da odustaneš od nagrade?
Ringeraja.ba koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više!
Želiš svoj lični kalendar?
PRIJAVI SE i primaćeš e-novosti sa korisnim, zanimljivim i zabavnim sadržajem na svoju e-adresu.

Razvoj djeteta: Razvojne faze

Motorički razvoj
Plesač, arhitekt, slikar, kipar, atletičar ili imitator životinja u svim tim ulogama se dijete izvrsno snalazi. Jedna od spretnosti kojima ovlada je npr. bacanje predmeta u određenom smjeru. I loptu zna uloviti, zna sunožno skakati kao mali zec ili hodati po prstićima naprijed ili unatrag. Preskače prepreku visoku 5 cm. U tom razdoblju dobije osjećaj za ritam i pleše kada čuje muziku.

S pridobijenom ravnotežom postaje sve samosvjesniji i pokušava nove stvari. Kreće se s predmetom u ruci bez da bi mu ispao. Po stepenicama stupa s jednom nogom na jednu stepenicu. Jednu ili dvije stepenice može i preskočiti. Može loviti ravnotežu na jednoj nozi.

Oko trećeg rođendana nauči se voziti tricikl i vožnja po parku ili dvorištu može početi. Zanimaju ga mehaničke igračke, prekidači za svjetlo i uređaji. Kocke može složiti u niz ili u stup, iz njih može sagraditi manje objekte.

S dvije i pol godine pokušava nacrtati okomitu i vodoravnu crtu, raspoređuje tri oblika u skupine (krug, kvadrat, trokut) i precizno reže škaricama. Valja kobasu iz plastelina, ako mu pokažemo krug, preslikati će ga. Može složiti i slagalice od tri ili četiri dijela.

Odnos prema vršnjacima
U trećoj godini starosti dijete se najradije igra samo ili u prisutnosti druge djece, ali ne još s njima. Još uvijek treba pomoć i uputstva odrasle osobe. Prema svojim igračkama je vrlo posesivno i ne želi ih podijeliti s drugima. Rado oponaša aktivnosti svojih roditelja, razumije jednostavne upute te se često protivi željama i uputama roditelja. Voli zapovijedati. Kod uvođenja promjena je vrlo rigidan, više voli svakodnevnu rutinu. Socijalno je još nezreo i egocentričan je – ne zanimaju ga osjećaji drugih ljudi, ne zna se uživjeti u osjećaje drugih ljudi, predviđa da svi osjećaju kao i on.

Razni oblici igranja dovode do svađe zbog igračaka. Te su među vršnjacima i među braćom i sestrama normalne i svakodnevne.

Dijete koje još nije dopunilo tri godine, jednostavno još ne razumije što znači razmijeniti, djeliti, sudjelovati. Kada se zajedno igraju djeca različite dobi, neka je uvijek u njihovoj prisutnosti odrasla osoba koja će intervenirati u slučaju svađe.

Težnja ka neovisnosti
Dijete je jako aktivno, radoznalo, nemirno, opire se ograničenjima. Isprobava granice i koje ponašanje je prihvatljivo i kakva je njegova moć nad odraslima. Želi biti što više neovisan ali istovremeno još uvijek treba pomoć odraslih.  U tom razdoblju počinju se mijenjati odnosi s roditeljima i ostalim srodnicima i poznanicima. Mijenjanje odnosa i zapleteni osjećaji prema roditeljima mogu se odraziti kao strah, tjeskoba ili agresivnost. To se može demonstrirati i kao sisanje palca, noćnim morama ili noćnim mokrenjem. Isto tako je to i razdoblje smijeha i  nestašnosti jer mališan ima sve bolji smisao za humor.

Razvoj govora
Djetetov riječnik ima otprilike 300 riječi iz kojih zna oblikovati jednostavne i gramatički ispravne potvrdne rečenice. Stalno postavlja pitanja koja počinju sa ŠTO ili KO. Sve više ga razveseljuju rime, pjesmice i priče.

Mnogi roditelji zabrinuti su kada njihovo dijete sluša razgovore drugih i puno razumije, ali samo koristi vrlo malo riječi. Djeca najprije mnogo razumiju, a tek nakon nekog vremena počinju koristiti nove riječi. Bez brige, vaše dijete sa slušanjem svaki dan upoznaje puno novih riječi i memoriše ih, ali će ih početi koristiti tek kasnije. Ako ćete dijete prisiljavati da oponaša vaš govor ili imenuje predmet kojeg želi, igrica razumijevanja za njega više neće biti zabavna i opirat će se.

Dječaci progovore nešto kasnije nego djevojčice, djeca u dvojezičnim obiteljima u početku tvore manje riječi u svakom pojedinom jeziku, ali uskoro bez problema progovore u oba jezika. Ako vaše dijete s dvije i pol godine još ne progovori, bilo bi korisno potražiti savjet razvojnog stručnjaka koji će dijete pregledati i otkriti moguće uzroke.  Važno je da djetetu pregledaju sluh koji zbog mnogobrojnih upala može oslabiti i zbog toga se može usporiti razvoj govora. Najčešći razlog za zakašnjeli razvoj govora je još uvijek nagluhost. Možda će vas uputiti logopedu ili drugom specijalistu. Ako će ustanoviti da je sve u redu (najvjerojatnije će tako i biti) dijete će opet naručiti na pregled za šest mjeseci ako i nakon toga još ne progovori. S dvije i pol godine je i pravo vrijeme da potražite savjet ako vam se čini da dijete ima govorne poteškoće (mucanje, siromašan rječnik). Treba naglasiti da se mnogoj djeci koja počinju kasnije govoriti, s tri godine na jednom »otvori« i postanu prava mala klepetala.

Spretne rukice
Dijete ima već toliko spretne rukice da može neke predmete samo izraditi. U toj dobi su jako poželjne lutke za na ruku, koje dijete koristi na više načina i u više sadržaja. Dečki često koriste igru mokrim pijeskom za gradnju cesta, zračnih luka, gradilišta, željeznice. U tom razdoblju neka djeca vježbaju zatvaranje i otvaranje dugmadi, stavljanje makarona na uzicu, šivanje iglom s velikom ušicom, jer time vježbaju spretnosti fine motorike.

Igre oponašanja
Takve igre se pojave u trećoj godini. Dijete oponaša različite aktivnosti odraslih. To zovemo i imitacijska igra. Dijete u igri aktivira svoju fantaziju te je projicira na predmete oko sebe. Neživi predmeti postaju živa bića, nepokretne stvari počinju se kretati. Prema lutki se odnosi kao prema djetetu koje može spavati, jesti, pričati. Takvu igru zovemo personifikacija.

Pročitajte još

Razvojne faze





Anketa

Šta da saznate...
пеперутка16

..da nosite trojke, šta bi uradili?

Oznake

Prijava
Ime i Prezime
*
Adresa
*
Poštanski broj Grad
*
Broj telefona
*
E-mail adresa
*
Veličina pelena koje dijete nosi
*
Starost vašeg djeteta/vaše djece
*
Ovim potvrdjujem da ču nakon koristenja pelena ostaviti svoj komentar I misljenje o novim Pampers pelenama u okviru Ringeraja stranice. *