|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (23.04.-27.04.2018) prilikom dolaska na portal prepoznajemo i omogućimo ti nesmetano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvjek želiš da odustaneš od nagrade?
Ringeraja.ba koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više!

Agresivnost u odnosima sa vršnjacima

www.rasti.ba, 29.3.2011
Šta je to bullying?
Ključne riječi:

image
/11


Iako se prvobitno smatralo da je bullying, odnosno nasilničko ponašanje ili zlostavljanje, samo jedan aspekt dječijeg ponašanja, kojeg će vremenom djeca prerasti i prevazići,  praksa i svakodnevni život danas pokazuju da su ti oblici ponašanja zapravo ozbiljni zdravstveni problemi koji mogu proizvesti dugoročne negativne efekte kako za zlostavljača tako i za samu žrtvu. Djeca koja nisu u stanju da pobjegnu iz začaranog kruga zlostavljanja su pod većim rizikom od nastajanja ozbiljnih akademskih, socijalnih, emocionalnih i zakonskih problema.


Djeca  se često šale, daju nadimke jedni drugima, guraju jedni druge i nasrću jedni na druge. Ovakvo ponašanje nije uvijek isto što i bullying. Zlostavljanje ili bullying ima određena tipična obilježja:

  • Postoji neravnoteža moći između zlostavljača i žrtve
  • Kod bullyinga postoji svjesna namjera da se žrtva uznemiri ili povrijedi
  • Ono se najčešće ponavlja i dugotrajno je.

Istraživanja u ovome području jasno ukazuju da se nivo i opseg bullyinga povećava kroz osnovnu školu, te svoj vrhunac dostiže krajem osnovne i početkom srednje škole, a pojavu opadanja moguće je primijetiti tek u zadnjim godinama srednje škole. Veličina škole kao i školsko okruženje su se pokazali značajnim faktorima u predviđanju nasilničkog ponašanja.

Zlostavljanje među školskom djecom jeste identificirano kao značajan problem kod mladih - i što je zabrinjavajuće ono pokazuje konstantno povećavanje.

 

Različiti oblici bullyinga

Nasilničko ponašanje ponekada je jako teško odrediti i definirati. Roditelji sebi često mogu postavljati pitanje koje se tiče razlike između povremenog  zadirkivanja i prijetnji i zlostavljanja. Odgovor na to uključuje činjenicu da zlostavljanje može uključivati zadirkivanje i neke oblike prijetnji,  no zadirkivanje u svojoj osnovi jeste manje hostilno i svrha mu je zabava a ne nanošenje štete i povrede drugome. Općenito se navode sljedeći oblici bullyinga:

  • Cyberbullying (zlostavljanje putem interneta) - Kod ove vrste zlostavljanja, zlostavljači najčešće proslijeđuju i šire zlonamjerne poruke ili slike putem e-maila, MSN-a, chata, socijalnih mreža i putem različitih elektronskih naprava kao što su, u najvećem broju slučajeva, barem na našem prostoru, mobilni telefoni. Zlostavljači koriste tehnologiju da uznemiravaju žrtve u bilo koje doba i u širokim razmjerima.
  • Emocionalno zlostavljanje - Uključuje izolaciju ili isključivanje osobe ili djeteta iz grupnih aktivnosti i širenje glasina. Ova vrsta zlostavljanja je naročito raširena kod djevojčica.
  • Tjelesno zlostavljanje - Uključuje postupke kao što su udaranje, guranje, ujedanje, bockanje kao i prijetnje tjelesnim ozljeđivanjem.
  • Seksualno zlostavljanje - Uključuje neželjene tjelesne kontakte ili određene neprikladne  seksualne komentare ili insinuacije.
  • Verbalno zlostavljanje - Najčešće podrazumijeva nazivanje drugoga pogrdnim imenima ali i intenzivno verbalno zadirkivanje i ismijavanje.
  • Zlostavljanje na osnovi rase ili nacionalnosti - Najčešće podrazumijeva napade kroz različite pogrdne rasne ili nacionalne opaske, napadačke geste ili šale u vezi djetetove kulturne tradicije.

Usprkos raširenom vjerovanju kako je zlostavljanje prvenstveno problem koji se javlja kod dječaka, i djevojčice mogu zlostavljati. Jedina je razlika u načinu na koji to čine. Pokazuje se da djevojčice imaju sklonost ka nanošenju bola na jednom psihološkom nivou. Tako recimo, djevojčice najčešće koriste nasilje kroz socijalnu izolaciju, tračanje, ogovaranje i širenje neistina o žrtvi. Dječaci, sa druge strane, nisu tako  suptilni i najčešće ulaze u fizičke obračune. Tako naprimjer, dječaci zlostavljači najvjerovatnije će prije fizički napasti svoju žrtvu nego je ignorirati.

 

Zašto je bullying tako destruktivan?

Iako neki ljudi, osobito na našim prostorima, mogu ovu pojavu smatrati normalnim dijelom odrastanja, kroz koju dijete treba da nauči da se brine i zauzme za sebe, činjenica je da je situacija u potpunosti suprotna. Bullying može izazvati izrazite negativne emocije kod djece koje se mogu intenzivirati ukoliko zlostavljanje i potraje. Kao rezultat dugotrajnog bullyinga mogu se javiti osjećaji usamljenosti, straha, dijete se može osjećati uistinu nesretno i nesposobno da promijeni nastalu situaciju. Mogu se javiti i osjećaji nesigurnosti u okolinu i dijete može razviti uvjerenje kako nešto zaista nije u redu s njim. Djeca gube pouzdanje u sebe i svoje sposobnosti, može doći do popuštanja u školi pa čak i do namjernog izostajanja iz škole. I mada je bullying zastupljen u društvu više nego što to drugi misle, i iako se on, u tom smislu,  može javiti u bilo kojem kontekstu, interes za proučavanjem bullyinga u školi leži u njegovom izuzetno negativnom i razarajućem utjecaju na djetetov kasniji razvoj.

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Razvoj govora
S govorom dijete razvija intelektualne sposobnosti – kad nešto kaže, ono pokušava riječima izraziti misli. Tako misli po...
2
Volim kretanje uz ritam
Vaši mališani vole da vas imitiraju! "Kad si sretan" je svima draga I poznata pjesmica.
2
Najlakši način učenja je kroz igru
Beba pokazuje prve prirodne reakcije na ritam kroz gibanje I pokrete tijela.
2
Dijete i bajka
Neobična i izmišljena stvorenja, vile i vilenjaci, čarobnjaci, patuljci, vještice i mnogi drugi likovi sastavni su dio b...
2






Anketa

Trudnoća.
пеперутка16

Koji dio trudnoće vam se najviše dopao ili najlakši?

Oznake

Prijava
Ime i Prezime
*
Adresa
*
Poštanski broj Grad
*
Broj telefona
*
E-mail adresa
*
Veličina pelena koje dijete nosi
*
Starost vašeg djeteta/vaše djece
*
Ovim potvrdjujem da ču nakon koristenja pelena ostaviti svoj komentar I misljenje o novim Pampers pelenama u okviru Ringeraja stranice. *