Potreba saradnje obitelji sa školom
Uspješna i kontinuirana saradnja sa roditeljima treba da bude jedan od prioriteta škole, pronalazeći različite načine komunikacije, koji bi odgovarali potrebama različitih porodica. Piše: dr. Ajša Meholjić

Za uspješnu saradnju je važan veliki broj faktora, te često ne znamo šta je uzrok, a šta posljedica neuspješne saradnje.
Praksa u našoj školi pokazuje da je najveće angažovanje roditelja u različitim oblicima komunikacije sa školom na početku školovanja, zatim na prelazu iz razredne u predmetnu nastavu.
U cilju sveobuhvatnijeg praćenja razvoja djeteta, stimulisanja njegovih potencijala, prevencije ispoljavanja neprihvatljivih oblika ponašanja i razvoja pozitivnih stavova prema učenju i školi, neophodno je intenziviranje komunikacije porodice i škole, čije ostvarenje prate ponekad neadekvatno formirani stavovi roditelja, ali i škole.
Koja je korist za dijete od stalnih i iskrenih kontakata roditelja i nastavnika?
Kada pružite ljubav, podršku i pažnju djetetu, pružate pažnju i pomoć porodici. Kada podržavate i brinete se o porodici, činite to svojoj zajednici" (Aboridžinska poslovica)
Svako dijete, prije svega, shvata značaj ispunjavanja školskih obaveza i značaj školovanja, kroz interesovanje roditelja i praćenje njegovog napredovanja, shvata roditeljski interes i brigu za njega. Informacije o navikama i osobinama djeteta, ali i drugim značajnim aspektima porodičnog života, aspektima školskog života, koju roditelj razmjenjuje sa nastavnikom, može pomoći u pristupu djetetu u školi.
Roditelji uspješnih učenika, ponekad, imaju stav da ne postoji razlog saradnje, zaboravljajući značaj praćenja razvoja ličnosti djeteta i promjena koje mogu nastupiti (što nam potvrđuje naše iskustvo), a koje su neovisne o školskom uspjehu.
Nastavnik je često ključ dobre saradnje, njegova profesionalna stručnost, poznavanje raznovrsnih pristupa porodici, metoda i oblika rada, ali i razvoja uzajamnog povjerenja, poštovanja i otvorenosti.
Shvatanje da je roditelj primarni odgajatelj, da nam je važan partner u upoznavanju djeteta i djelovanju na odgoj, da želi najbolje svojoj djeci, treba i mora biti vodilja nastavniku u stvaranju odnosa sa porodicom.
Ako roditelj, kroz odnos nastavnika sa djetetom vidi iskrenu brigu za njegovo dijete, on će poštovati nastavnika i biti dobar saradnik.