Lauryn Estrada u 12:04
na temi RE: Djeca i mobiteli
iz foruma Dijete
Novi model ocjenjivanja - planiran kroz reformu nastavnog plana - znači veliku promjenu: zaključna ocjena ne smije biti aritmetička sredina.
Komunikacija i saradnja iznimno su važne kompetencije i za poslodavce, zbog čega će u reformiranoj školi uz svaku brojčanu ocjenu učenik dobivati i dodatnu procjenu. Zato se umjesto pojma “ocjena” u reformskim dokumentima češće koristi riječ (pr)ocjena, piše Jutarnji.hr.
Ona će biti sastavljena od više elemenata generičkih kompetencija. Reformska grupa za vrednovanja u obrazovanju, sastavljena od sedam stručnjaka i saradnika, razvrstala ih je u tri glavna elementa: odgovornost, samostalnost i samoinicijativnost, komunikacija i saradnja. Ti elementi, koje će učenik dobivati iz svakoga predmeta, imat će ulogu i pri upisu u srednju školu, jer se ukida i opći uspjeh na kraju godine.
Opći uspjeh je mjera nekakvog učenikovog hipotetskog prosjeka, u kojoj zbrajate ocjenu iz matematike, tjelesnog i historije, a to ne govori apsolutno ništa o učeniku. Uz to, zbog općeg uspjeha roditelji stvaraju jak pritisak na nastavnike, jer učeniku na kraju školske godine zbog prosjeka treba nategnuti pokoju ocjenu.
Po novom modelu ocjenjivanja, koji uskoro ulazi u javnu raspravu zajedno s novim predmetnim nastavnim planovima - kako bi eksperimentalna primjena mogla krenuti od jeseni, učenici bi se trebali riješiti nepravedne selekcije pri upisu u srednje škole.
Primjerice, učeniku nikako ne idu historija i muzičko, ali je odličan u matematici i fizici. Zbog lošijih ocjena iz dvaju predmeta, on po sadašnjem modelu ne uspijeva upisati matematičku gimnaziju. Međutim, bez općeg uspjeha, matematička gimnazija promatrat će interesna područja za to školovanje – poput matematike i fizike.
Po ovakvome modelu, očekuje se, i pojava produkcije hiperodlikaša (po općem uspjehu) ostaje bez svrhe.
Stručnjaci koji su kroz prošlu godinu kreirali promjene, zamislili su i blaže prijelaze iz razredne u predmetnu nastavu. U prva dva razreda osnovne škole brojčane ocjene neće postojati. Nastavnik će davati detaljan osvrt o rezultatima učenika, podijeljene u tri glavne opaske - potrebna podrška, u skladu s očekivanjima i iznimno u odnosu na očekivanja.
U trećem, četvrtom i petom razredu postupno se uvode brojčane ocjene, koje i prate osvrti, a navedeni elementi generičkih kompetencija bit će ključni od šestog razreda osnovne pa do kraja srednje škole. Tako će svaki nastavnik iz pojedinog predmeta uz zaključnu ocjenu dati i procjenu kojim se dobiva profil učenika.
Da li ste za ocjenu ili PRocjenu?
Najemotivnija i najljepša pjesma i spot za mame, za roditelj
4 zabavne obiteljske igre za dosadne zimske dane
Predlažemo vam četiri superzabavne obiteljske igre koje će n
Upravo sam tužio obrazovni sustav!
Možda učenici čine tek 20% naše populacije, ali čine 100% na
Koja je tajna uspješnog skolovanja?
Video koji bi trebao vidjeti svaki roditelj!
Plavi telefon, savjetodavna, anonimna i besplatna linija za
Bebe i mazenje.
пеперутка16
Da li vaše bebe (6-12 mjeseci) vole da se maze? Moja čak ni ne sluša, samo me odguruje, penje se na mene, vuče,... ne želi čak ni da se nosi, samo gleda da se odmakne. To mi je stvarno čudno.. Kakve su vaše?