Lauryn Estrada u 12:04
na temi RE: Djeca i mobiteli
iz foruma Dijete
Djeca imaju urođenu ljubav prema pričama. Priče stvaraju magiju i osjećaj čuda, pružaju djeci ulazak u nepoznate i tajanstve predjele. Kroz priče dijete ne samo da će lako usvajati nove riječi, ojačavati jezik, širiti svoje znanje, već će naučiti i uvidjeti koja je to greška koju je Crvenkapa samo jednom počinila. Naučiće da slušaju roditelje i njihove savjete. Pričanje priča djeci koje imaju jasnu i smislenu poruku može im pomoći da uče i razlikuju kvalitete kao što su mudrost, hrabrost, iskrenost i dobrota.
Šta može da ponudi priča?
Kroz pripovijedanje priče kod djeteta najmlađeg uzrasta ne samo da se podstiče govor, već se i povećava njegov osjećaj za zapažanje, pamćenje, razmišljanje, zaključivanje. U najranijem uzrastu, sa prvim likovima životinja, dešavanjima u okolini, različitim predmetima, koji „iskaču“ iz šarenih dječijih slikovnica, slagalica, bojanki – dijete se uči razlikovanju dobra od zla, poželjnog od nepoželjnog.
Priče otkrivaju univerzalne istine o svijetu. Uče nas o životu, o nama samima i o drugima.
U kasnijim nižim razredima škole, dijete koje se od najranijeg uzrasta susrelo sa pričom pokazaće veću zainteresovanost za otkrivanje novih priča o svijetu koji ga okružuje. Priče mogu djeci omogućiti da istražuju svoje kulturne korijene, da iskuse različite kulture i steknu uvid u različite tradicije i vrijednosti. Putem priče i pripovijedanja djeca saosjećaju sa nepoznatim ljudima, mjestima i situacijama.
Prednosti pripovijedanja u učionici
Čitanje i pričanje priča veoma je važno za stvaranje obostrane komunikacije između nastavnika i učenika u učionici, kao i između roditelja i djece van učionice. Jezik koji uče u učionici je alat koji oni koriste da oblikuju svoje misli i osjećanja. To je nešto više od načina razmjene informacija i širenja ideja, to je njihovo sredstvo da se dopre i da se povežu sa drugim ljudima.
Priče mogu postati veze ne samo između svijeta učionice i kuće (porodice), već i između učionice i šire (svijeta uopšte).
Dijete kad sluša priču koju mu neko pripovijeda osjeća povezanost sa tom osobom. Zato je važno da nastavnici prilikom pričanja priča imaju u vidu da je neophodno da promovišu osjećaj blagostanja i opuštanja, da samim tim povećavaju spremnost djece da komuniciraju, da iznose svoje misli i osjećanja, da podstičitu aktivno učešće djece, ističu upotrebu mašte i kreativnosti.
Posebno je važno podsticati djecu na saradnju i razvijanje lijepog odnosa, ispunjenog razumijevanjem i poštovanjem. Učiti djecu da unaprijede i njeguju vještine slušanja, samim tim ona će postati pažljiva, ali i imati svijest o potrebi i važnosti da se sagovornik uvijek sasluša.
Bajke i basne učiteljima i nastavnicima predstavljaju najzanimljiviji put ka pričanju jer se djeca preko životinja upoznaju sa složenijim odnosima među ljudima, sa različitim emocijama, sa dalekim i izmišljenim predjelima.
Tri savjeta kako da ispričate priču tako da vas dijete sluša sa uzbuđenjem
Izvor: novakdjokovicfoundation.org
Još na Ringeraji
Najemotivnija i najljepša pjesma i spot za mame, za roditelj
4 zabavne obiteljske igre za dosadne zimske dane
Predlažemo vam četiri superzabavne obiteljske igre koje će n
Upravo sam tužio obrazovni sustav!
Možda učenici čine tek 20% naše populacije, ali čine 100% na
Koja je tajna uspješnog skolovanja?
Video koji bi trebao vidjeti svaki roditelj!
Plavi telefon, savjetodavna, anonimna i besplatna linija za
Bebe i mazenje.
пеперутка16
Da li vaše bebe (6-12 mjeseci) vole da se maze? Moja čak ni ne sluša, samo me odguruje, penje se na mene, vuče,... ne želi čak ni da se nosi, samo gleda da se odmakne. To mi je stvarno čudno.. Kakve su vaše?