omniakarem u 19:23
na temi السكن المثالي ضمن أفضل المشروعات
iz foruma Dijete
Vrtić je predškolska ustanova u kojoj borave deca od navršene prve godine života do polaska u školu. Djeca su prema dobi smještena u grupe u kojima rade vaspitači. Program rada prilagođen je uzrastu djece i njihovim razvojnim mogućnostima, a njegovo sprovođenje pod stalnim je nadzorom stručnih saradnika vrtića (pedagoga, psiholog, logoped).
Zadatak stručnog tima vrtića, u kojem po potrebi učestvuju određeni stručni radnici, je stalno unapređenje cjelokupnog procesa rada i stvaranja podsticajne i kreativne sredine koja pozitivno utiče na razvoj svakog djeteta, istovremeno vodeći računa o njegovim psihofizičkim potrebama i mogućnostima.
Za ili protiv - Ako je u pitanju jako osjetljivo dijete, stručnjaci će predložiti da ostane još neko vrijeme kod kuće i savjet bi trebalo svakako prihvatiti. Naime, boravak djeteta u kolektivu donosi veću mogućnost obolijevanja, npr. od kapljičnih infekcija ili dječjih i ostalih zaraznih bolesti, o čemu je roditelj sigurno razgovarao s pedijatrom koji brine o zdravlju njegovog djeteta.
Stvaranjem najboljih mogućih uslova za djetetov boravak u kolektivu, predškolska ustanova, kao dio urbane sredine, sve više postaje dopuna porodičnom vaspitanju. Vrtić, kao dječja predškolska ustanova, svoj rad u potpunosti zasniva na zadovoljavanju djetetovih potreba s ciljem poticanja i unaprjeđivanja psihofizičkog i emocionalnog razvoja.
Kako pripremiti dijete - U samom početku važno je ne pokušavati mjenjati djetetove navike. Ne treba ga, npr, zato što kreće u vrtić, odvikavati od pelena. Ako dijete ima flasicu, cuclu ili neki njemu drag predmet ili igračku koju stalno nosi sa sobom, nema razloga da to ne donese u vrtić. Važno je da se s djetetom razgovara i stvara pozitivno mišljenje o vrtiću, igri, igračkama koje ga tamo čekaju, kao i prijateljima koje će upoznati.
Prethodni zdravstveni pregled - Neugodniji deo za vaše dijete, ali važan za njegov boravak u kolektivu, je zdravstveni pregled. Važno je upozoriti pedijatra na moguće specifične potrebe djeteta i dogovoriti što bi bilo najbolje uraditi. Prije svega mislimo na različite alergijske reakcije (na antibiotike, hranu, ugrize, ubode), febrilne konvulzije (šta preduzeti ako se pojave), učestale infekcije i sl. Važno je napomenuti i određene navike djeteta kako bi bilo moguće s roditeljima uskladiti metode, načine i postupke djelovanja na dobrobit djeteta i njegovog sigurnog boravka u jaslicama i vrtiću.
Nepoznata sredina - To je razdoblje u kojem se dijete prvi put odvaja od roditelja, susreće nepoznate ljude u nepoznatoj sredini. Puno je razloga za nesigurnost. Vaspitači i roditelji, moraju nastojati da prvi kontakti u vrtiću budu ispunjeni pažnjom, toplinom i međusobnim uvažavanjem, jer to kod djeteta podstiče osećaj sigurnosti. Svaki vaspitač školuje se za to zahtjevno razdoblje dječjeg prilagođavanja. U toku prilagođavanja roditelj bi trebao odvojiti dio vremena u kojem će se u potpunosti posvetiti svom malom polazniku u jaslice ili vrtić. Kako bi se što lakše, brže i bezbolnije prilagodilo na nove uslove, u početnom razdoblju prilagođavanja dijete bi trebalo u vrtiću boraviti kraće (do sat vremena), a kasnije se, u skladu sa njegovim reakcijama, vrijeme postupno produžava.
Opremanje djeteta - Za boravak u jaslicama/vrtiću trebalo bi odabrati dovoljno veliku i prostranu odjeću, od prirodnih materijala. Važno je da je ima dovoljno zbog potrebe češćeg presvlačenja u toku odvikavanja od pelena ili igre. Dijete se u toj odjeći treba osjećati ugodno i slobodno. Odjeću s raznim zatvaračima, dugmadi ili vezicama, uske majice i pantalone treba ostaviti za neku drugu priliku, a za vrtić odabrati onu koju će dijete moći lako skinuti i obući. Slojevito oblačenje takođe je poželjno, jer tako omogućujemo djetetu da skine suvišnu ili obuče dodatnu odjeću.
Posebnu pažnju treba obratiti obući. U neprilagođenoj obući djetetovo stopalo izloženo je nepotrebnim opterećenjima, koja kasnije mogu dovesti do nepoželjnih posljedica. Obuću treba prilagoditi rastu noge tako da istvremeno bude praktična za izuvanje i obuvanje (papuče i patikice na čičak).
Programski zadaci vrtića - Osnovni zadatak svih vaspitno-obrazovnih radnika vrtića je njega, zaštita i vaspitno-obrazovni proces prilagođen potrebama djece, s uvažavanjem njegovih individualnih i posebnih potreba.
Njega i briga o tjelesnom rastu i razvoju - Predškolska ustanova posebnu pažnju posvećuje zdravstvenoj zaštiti djece. Kroz odgovarajuće sadržaje iz zdravstvenog vaspitanja, već u najranijem uzrastu nastoji se uticati na razvijanje pozitivnih stavova prema zdravlju, prehrani, higijeni i svim činiocima koji posredno ili neposredno mogu uticati na djetetov tjelesni razvoj.
Vaspitno-obrazovni rad - Vaspitno-obrazovni rad sprovodi se u skladu sa programskim usmjerenjem odgoja i obrazovanja predškolske djece. Sve aktivnosti i sadržaji prilagođavaju se djetetovim potrebama i razvojnim mogućnostima, tj. pedagoško-metodički su osmišljeni..
Od posebne je važnosti stalna saradnja s roditeljima na roditeljskim sastancima ali i pojedinačnim razgovorima.
***
Mnoge znimljive teme o vrtićima i čuvanju dječice možete pročitati i učestvovati u njima ovdje KLIK