samera u 02:06
na temi حلول تنظيف متكاملة لمنازلكم ومكاتبكم
iz foruma Dijete
Ako je vaše dijete iznenada počelo da viče „balerina kapućina“ sa karikiranim akcentom ili da svog brata ili sestru zove „šimpanzini bananini“, ne paničite – ne gubite razum. Svjedočite najnovijem slučaju besmislica podstaknutih internetom koje su potpuno preuzele dječje i tinejdžerske mozgove: trendu poznatom kao „italijanski brainrot“.
Kako piše Parents, viralna senzacija kombinuje šašave animacije generisane vještačkom inteligencijom, preteranu italijansko-američku parodiju i apsurdne fraze u jedan haotičan mem. A djeca neprestano ponavljaju rečenice iz njega, ostavljajući vas roditelje potpuno zbunjenim. Da li ste preko noći propustili čitav jedan kulturološki pokret?
Šta je „italijanski brainrot“?
Uprkos značenju - „italijanska trulež mozga“ zapravo nema nikakve veze sa pravom Italijom ili stvarnim oštećenjem mozga. To je haotična mješavina stvorenja generisanih vještačkom inteligencijom, čudnih imena (koja zvuče nejasno italijanski) i glasovnih naracija koje su podjednako urnebesne i besmislene.
Zamislite hibrid krokodila-bombardera-aviona, balerinu sa šoljom za kapućino umjesto glave i tronožnu ajkulu u Najk patikama. Dodajte prenaglašen italijanski akcenat i malo lude pozadinske priče i shvatili ste poentu.
Deo „brainrota“ potiče iz internet slenga i u osnovi označava sadržaj koji je toliko apsurdan da vam topi mozak. Oksford je čak izabrao termin „trulež mozga“ kao jednu od riječi godine 2024. godine, što mnogo govori o tome u kom smjeru ide digitalna kultura. I dok može izgledati kao potpuna besmislica, ova vrsta postironičnog, prestimulišućeg humora je upravo ono što djeca generacije Z i generacije Alfa vole.
Ko su ti likovi?
Univerzum italijanskog Brejnrota naseljen je mnoštvom nadrealnih likova generisanih vještačkom inteligencijom, svaki apsurdniji od prethodnog. Evo nekih od najpopularnijih:
Tralaero Tralala: Često smatran tvorcem trenda, Tralaero Tralala je prikazan kao ajkula koja nosi Najk patike. Uz pratnju sintetizovane italijanske naracije, ime lika se skandira na ritmičan, besmislen način.
Bobardiro Krokodilo: Ovaj lik je hibrid krokodila i vojnog bombardera. Slika generisana vještačkom inteligencijom prikazuje glavu krokodila spojenu sa tijelom bombardera iz Drugog svetskog rata, često prikazanog u letu sa bombama koje padaju.
Balerina Kapućina: Fuzija balerine i šoljice za kapućino, Balerina Kapućina prikazuje plesačicu sa šoljicom za kafu umesto glave, koja graciozno izvodi piruete. Hirovit dizajn lika i prateći zvuk učinili su ga omiljenim među djecom.
Brr Brr Patapim: Ovaj lik je prikazan kao hibrid između majmuna i drveta, karakterišu ga velika ljudska stopala i dug nos.
Lirili Larila: Sa elementima kaktusa i slona, ovaj lik je često prikazan kako hoda pustinjom u sandalama.
Kako reaguju roditelji i nastavnici?
Neki roditelji smatraju trend bezazlenim i duhovitim, dok druge zabrinjava količina vremena koju djeca provode gledajući ovakav sadržaj.
Nastavnici su, s druge strane, osjetili utjecaj u učionici. Kažu da učenici gube koncentraciju ponavljajući fraze iz „italijanskog brainrota“ tokom časova, a neki su čak i zabranili ove likove. Ipak, mnogi edukatori to vide kao još jedan način na koji se djeca igraju jezikom – nešto što rade generacijama, samo sada uz pomoć YouTube Shorts i vještački generisanih glasovnih podsticaja.
Zaključak
Kao i kod svakog trenda, najbolji potez je da roditelji i nastavnici budu u toku, da ostanu radoznali i svjesni. Pitajte djecu šta gledaju, razgovarajte o tome zašto određene šale mogu preći granicu i pomozite im da nauče razliku između razigranog i štetnog. Postavite im jasna pravila kada je vrijeme provedeno ispred ekrana u pitanju, omogućite im i druge sadržaje poput umjetnosti, sporta, knjiga i trudite sa da provodite što više vremena u parkovima i u prirodi.
Bebe i mazenje.
пеперутка16
Da li vaše bebe (6-12 mjeseci) vole da se maze? Moja čak ni ne sluša, samo me odguruje, penje se na mene, vuče,... ne želi čak ni da se nosi, samo gleda da se odmakne. To mi je stvarno čudno.. Kakve su vaše?