|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (23.04.-27.04.2018) prilikom dolaska na portal prepoznajemo i omogućimo ti nesmetano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvjek želiš da odustaneš od nagrade?
Ringeraja.ba koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više!
Želiš svoj lični kalendar?
PRIJAVI SE i primaćeš e-novosti sa korisnim, zanimljivim i zabavnim sadržajem na svoju e-adresu.

Razvoj djeteta: Razvojne faze

U motorici kao i u učenju drugih vještina u ovom razdoblju dijete se razvija najbrže. Mnogi roditelji koji imaju kod kuće petogodišnjaka vjerojatno uopšte ne znaju šta sve može njihovo dijete već napraviti. Osim  svakodnevnih radnji kao što su odijevanje ili umivanje, većina djece samostalno vlada i sportskim vještinama kao što su plivanje (bez pomagala), rolanje, skijanje,.. u biti nema osnovnog sporta kojeg petogodišnjak ne bi bio sposoban naučiti. Govorimo naravno o osnovnom savladavanju sportskih vještina koja su bazirana na igri i ugodnom doživljavanju sporta.  Važno je da roditelji djeci posvete i vrijeme za učenje o svijetu koji ih okružuje, njegovim zakonima, pravilima, navikama i običajima. Sa sve naprednijim motoričkim razvojem povećavaju se i djetetove sposobnosti mišljenja i zbog toga je sposoban tvoriti kompleksnije rečenice.

Djetetova kreativnost
Djeca imaju jako razvijenu maštu i vole stvarati. Naš školski sistem više potiče razvoj jednakosti, prilagođavanja te oponašanje i učenje.  Potiče konvergentno razmišljanje koje vodi do rješenja problema. Pitanja koja potiču konvergentno razmišljanje imaju ispravne i pogrešne odgovore tj. rješenja i važno je jedino da li je odgovor pogrešan ili ispravan. Nije važan proces koji vodi do pogrešnog odgovora. Divergentno razmišljanje potiču pitanja koja imaju više mogućih odgovora i gdje nema ispravnih i pogrešnih odgovora. Konvergetno razmišljanje je razlog da je puno djece koja su prije polaska u školu razmišljala divergentno nakon nekoliko godina u školi manje kreativno nego što su bili prije polaska u školu.

Osim gena na djetetovu kreativnost utječe i okolina u kojoj dijete živi. Ako želite što bolje poticati i zadržati djetetovu kreativnost, trebate mu osigurati sigurnu  okolinu u kojoj će se moći slobodno izražavati. Dijetetu trebate vjerovati te ga poduprijeti u njegovim kreativnim aktivnostima. Možete mu se i pridružiti čitanjem priča, zajedno gledajte ilustracije i imenujte likove iz priče. Potičite razvoj njegove mašte izmišljanjem priča, pjesmica, rima i zagonetki. Potičite ga da pronađe više rješenja problema te da prihvati različitost. Vjerujte u njegove sposobnosti. Odgajajte ga sa jasno postavljenim granicama. Kreativnost je poželjna, ali isto tako je važno da zna razmišljati konvergetno. Dijete treba pronaći odgovarajuću kombinaciju među njima.

Među prijateljima
Socijalni kontakti se jačaju, dijete je sposobno organizirati zajedničke igre. Konflikte koji se pojavljuju tijekom igre pokušava riješiti bez pomoći odraslih. Ponašanje značajno za određeni spol pokazuje se u izboru i načinu govora i igre.  Društvo vršnjaka postaje u ovom razdoblju za dijete jako važno i utiče na njegovo ponašanje.  Grupe su sastavljene od različitih spolova i često je vođa djevojčica. Vođa u razdoblju prije škole je obično najinteligentnije i fizički najjače dijete.

Stvarnost i mašta
Dijete u šestoj godini zna bolje razlikovati između stvarnosti i mašte. Bolje razumije maske  i značenje maskiranja.

Strah ima velike oči
Strah je važan mehanizam koji nas štiti od opasnosti. Strah uzrokuje nepoznata situacija, ali važna ulogu u toj dobi ima i mašta. Dijete se najviše boji odvajanja od roditelja, »zlih« ljudi i samoće. Kada vas nema, dijete je strah da se nećete vratiti i da će ostati samo. Iako imate osjećaj da trebate nešto poduzeti i teško vam je kad je dijete tužno i nedostajate mu, treba dijete naučiti da će povremeno biti samo.  Naravno treba znati da ćete se uvijek vratiti. Kada trebate otići, objasnite mu kamo idete i kada ćete se vratiti. Ne pokušavajte dijete preusmjeriti na druge aktivnosti kako ne bi primijetilo da odlazite. Time bi mogi narušiti njegovo povjerenje. Dijete će vam sljedeći put još teže dozvoliti otići. Ako mu obećate da ćete se vratiti nakon crtića toga se i držite. Ako se dijete boji tame i samoće prije odlaska u krevet, upalite malo svjetlo ili ostavite pritvorena vrata te mu obećajte da ćete mu doći prije spavanja.

Prve ljubavi
Upoznavanje međuljudskih odnosa i utrđivanje svog identiteta pokazuje se i u prvim ljubavima i »vjenčanjima«. Naravno ovdje važno ulogu ima naklonost, ali dijete više nego emocije odražava svoju ulogu u društvu i ističe svoj identitet.

Ljutnja
Dijete sada ima veću kontrolu nad svojim emocijama. Socijalno je zrelije, veće verbalne sposobnosti mu omogućuju bolje izražavanje. S pravilnim odgojem sada napušta fizičke ispade ljutnje, naravno ako smo mu dali do znanja da takvo ponašanje na dozvoljavamo.

Razvoj mišljenja i govora
Povezanost razvoja mišljenja i govora odražava se i u govoru kao sredstvu za izražavanje situacije. Na početku dijete objašnjava što je napravilo, a kasnije što radi sada. U predškolskom razdoblju sve više i češće verbalno planira aktivnosti. Potičimo ga da nam objasni što će napraviti i kako će »riješiti zadaću«.  Iako je dijete u fazi predlogičnog razmišljanja, razumijevanje svijeta odmiće se od animističkih (npr. oblaci se kreću jer su živi) i fenomenoloških objašnjenja (lopta pliva na vodi jer je bijele boje). Neke pojave zna pravilno uzročno objasniti. Pritom su važna njegova iskustva (puno igara i eksperimentiranja). Dijete se može osloniti na nova generaliziranja. Apstraktno mišljenje dolazi do izražaja tek u školskom razdoblju.

Koliko je sati?
Djeca koja će uskoro krenuti u školu lako zapamte položaj kazaljki na satu. Kod kuće izrađeni sat od kartona ili stara budilica bit će vam od pomoći. Roditelji, vi  možete dijete naučiti da crtić počinje kad su kazaljke na satu u određenom položaju. Isto tako kazaljke na satu najavljuju odlazak u krevet, vrijeme za obrok ili večernju kupku. Poznavanjem brojeva predškolska djeca lako očitaju vrijeme s digitalnog sata. To je jako dobra vježba. Unatoč tome to ne znači da pogledom na sat znaju pravilno odrediti vrijeme. U razdoblju od pete do šeste godine mogu s uspoređivanjem odrediti vremenski interval koji im je blizu.  Ne razumiju mjere vremena odraslih (10 minuta, jedan sat, pola sata), ali razumiju vremensko razdoblje potrebno za slušanje jedne pjesmice ili za put do vrtića.

"Pišo" i "piša"
To je razdoblje otkrivanja svog tijela. Između druge i pete godine djeca otkriju razlike između ženskog i muškog tijela i još prije škole puno će naučiti o spolnosti. Kad odgovarate na pitanja kako je dojenče došlo u trbuh i slično važno je da ste iskreni, da su vaša objašnjenja  razumljiva i primjerena dobi. Prije ili kasnije će dijete otkriti ako ste mu lagali, a to može narušiti njegovo povjerenje.

Djeca nisu uvijek zadovoljna odgovorima, ali previše »detaljni stručni opisi« mogli bi ih samo zbuniti ili bi mogli zbuniti roditelje kad bi dijete počelo u nekoj posjeti objašnavati dijelove penisa.

Pročitajte još

Razvojne faze





Anketa

Šta da saznate...
пеперутка16

..da nosite trojke, šta bi uradili?

Oznake

Prijava
Ime i Prezime
*
Adresa
*
Poštanski broj Grad
*
Broj telefona
*
E-mail adresa
*
Veličina pelena koje dijete nosi
*
Starost vašeg djeteta/vaše djece
*
Ovim potvrdjujem da ču nakon koristenja pelena ostaviti svoj komentar I misljenje o novim Pampers pelenama u okviru Ringeraja stranice. *